חדשות בארץ

8 נשרים הורעלו למוות ברמת הגולן, נעצר חשוד במעשה

החשוד בהרעלה החמורה הוא תושב היישוב הבדואי טובא זנגריה שבגליל העליון. המשטרה תבקש מחר להאריך את מעצרו

נשר ברמת הגולן, תמונת ארכיון (צילום: יהב גמליאל, פלאש 90)נשר ברמת הגולן, תמונת ארכיון (צילום: יהב גמליאל, פלאש 90)
אא

אנשי יחידת "ארז", יחידת הבילוש של משמר הגבול במחוז הצפון, עצרו הערב (ראשון) חשוד בהרעלתם של נשרים ברמת הגולן.

אנשי רשות הטבע והגנים איתרו ביום שישי האחרון 8 נשרים מתים בשטח אש של בסיס נפח ברמת הגולן. בנוסף נמצאו שני נשרים פגועים, וכן שועל ושני תנים מתים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי מדובר באירוע חמור, הפוגע בצורה אנושה באוכלוסיית הנשרים בגולן בתקופת הקינון. הוגשה תלונה במשטרה, ופקחי הרשות ביצעו סריקות לאיתור בעלי חיים נוספים שנפגעו מההרעלה ואספו ממצאים שונים מהשטח.

ההרעלה זוהתה בעקבות מידע שהתקבל ממשדרים שהותקנו על גבי שלושה נשרים מתוך 7 נשרים ממושדרים הנמצאים בשטח הרמה. שלושת הנשרים הובאו מספרד כחלק מפרויקט "פורשים כנף", המשותף לרשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וחברת החשמל. פרויקט זה נועד להביא לחיזוקה ולשמירתה של אוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן, המונה עשרות בודדות.

חקירה שנפתחה במשמר הגבול הביאה, כאמור, למעצרו של חשוד. מדובר באדם בסוף שנות ה- 30 לחייו המתגורר ביישוב הבדואי טובא זנגריה שבגליל העליון. מהמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע חמור של הרעלת בעלי חיים, ומרגע חשיפת המקרה פועלת משטרת ישראל בסיוע רשות הטבע והגנים עם כל האמצעים שעומדים לרשותה לפיענוח העבירה".

ברשות טבע והגנים עדכנו היום כי אחד הנשרים הפגועים קיבל טיפול חירום בשטח. הוא נשלח לבית החולים לחיות בר בספארי, התאושש ומצבו כעת מוגדר טוב מאוד. הנשר צפוי לחזור לטבע בימים הקרובים. הנשר השני נבדק בשטח והסתבר כי לא נפגע מההרעלה. הוא חזר, על כן, כבר שלשום לאזור המחייה שלו בגמלא. על פי נתוני המעקב הוא פעיל ונמצא במצב טוב.

תגיות:נשררמת הגולן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה