חדשות בעולם

בדרך למלחמה כוללת? איראן: ״נכה באמריקנים״ֿ

בעקבות שיגור נושאת המטוסים האמריקנית לחופי המפרץ הפרסי, איראן יוצאת בהצהרה לוחמתית כי אם ארצות הברית תנקוט במהלכים תוקפניים נגדה, איראן תשיב אש

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד המרחב האווירי של משמרות המהפכה, אמירלי חאג׳יזאדה, הזהיר היום (ראשון) את הממשל האמריקני מפני מהלכים צבאיים במרחב המפרץ הפרסי שבסמוך לאיראן. ״נכה בהם בראשם״, איים הבכיר בריאיון.

דבריו של בכיר משמרות המהפכה באים לאחר שבשבוע שעבר הודיע ממשל טראמפ על שיגורה של נושאת מטוסים, מפציצים כבדים, סוללת טילי פטריוט וספינות אספקה לאזור המפרץ הפרסי. ההודעה הגבירה את המתיחות השוררת מזה תקופה ארוכה בין ממשל טראמפ לאיראן, כשבמהלך הימים שעברו מעת ההודעה, יצאו בכירי הממשל האיראני בהצהרות תוקפניות נגד ארצות הברית. אלא, שמסתמן כי היום חלה עליית מדרגה נוספת בין היחסים.

"אם האמריקנים יעשו מהלך - נכה בהם בראשם", אמר סלאמי שמוקדם יותר טען בריאיון לסוכנות הידיעות האיראנית כי "לארה"ב אין את היכולת להכריז מלחמה, נושאות המטוסים שלהן אינן חסינות". לדבריו, "נושאת מטוסים שיש לה לפחות 40-50 מטוסים עליה, וכ-6,000 כוחות בתוכה היוו איום רציני עלינו בעבר", אמר. "עכשיו, האיומים האלה הפכו להזדמנויות מבחינתו".

לפי סוכנות הידיעות Fars, סלאמי נטל חלק בפגישה סגורה שהתקיימה הבוקר, שם פרס את תכניותיו הצבאיות לתקופה הקרובה. לדברי מפקד המרחב האווירי של משמרות המהפכה, שיגור של נושאת המטוסים ״לינקולן״ לים התיכון הוא אקט של "מלחמה פסיכולוגית", שבה מבקש הממשל האמריקני להטיל את אימתו על צבא איראן. 

בנאום לאומה שנשא הלילה, הצהיר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי הלחץ הכבד שמפעילה ארצות הברית על  איראן הינה "חסרת תקדים". לפי הדיווחים באיראן שציטטו את דבריו, הנשיא האיראני הגדיר את המצב הכלכלי של ארצו ככזו שיותר קשה ממה שחוותה בתקופת המלחמה עם עיראק בתחילת שנות השמונים.

"היום, לא נוכל להגיד בבירור אם התנאים טובים או גרועים יותר מאשר בתקופת המלחמה, אבל אז לא היו לנו בעיות עם הבנקים וייצוא וייבוא הנפט. אז היו עלינו סנקציות רק על קניית נשק", כך רוחאני בדיווח סוכנות הידיעות הרשמית של איראן. "הלחץ על ידי אויבינו משקף מלחמה חסרת תקדים בהיסטוריה של המהפכה האסלאמית", הוסיף.

בתוך כך, גם בממשלת ארצות הברית נערכים למלחמה אפשרית מול איראן. לדברי מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, יחד עם היערכות הדיפלומטית שמקיים ממשל טראמפ, נערכים גם לאפשרות של מלחמה כוללת. "ארצות הברית מכינה את צבאה ואת הכלים הדיפלומטיים על מנת שלנשיא טראמפ יהיו מספר אופציות למקרה שהאירנים יעשו החלטות גרועות. אולם, הבית הלבן ישמח לקבל שיחה מאירן על מנת ליישר את ההדורים".אמר פומפאו לרשת CNBCהאמריקנית, הלילה.

לדברי פומפאו, "מטרתנו אינה מלחמה, אלא שהמשטר האירני ישנה את התנהגותו. במשטר האירני מבינים שהסנקציות פוגעים בהם, הלחץ מכוון להנהגה האירנית".

תגיות:איראןארצות הבריתֿאמירלי חאג׳יזאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה