חדשות בארץ

למרות חרב ההדחה, רון קובי לא מוותר: ״לא הולך הביתה״

בעקבות מכתב ההתרעה ששיגר לו משרד הפנים ובו התבשר כי הוא צפוי לאבד את כסאו, רון קובי יורד להגנה וקורא לנציגי הסיעות החרדיות במועצת טבריה להצטרף לקואליציה שבראשותו

קובי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)קובי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיב היום (ראשון) למכתב האזהרה טרום הדחה, שנשלח לו ממשרד הפנים. בתגובתו ציין כי גם במקרה שהמועצה תיכנס להליך של ועדה קרואה, הוא ימשיך להחזיק בכס ראש העיר, כשלדבריו הוא אף יקבל גיבוי לכך מראש הממשלה ומבג״ץ. "קודם כל המועצה תפוזר, אחרי זה אלוקים גדול", אמר קובי בשידור חי ברשתות החברתיות.

כזכור, בישיבת מועצת עיריית טבריה שנערכה בתחילת החודש שעבר, כשל קובי בניסיונו להעביר את הצעת התקציב אותה הגיש, זאת לנוכח מאזן הכוחות הנוכחי אשר אינו מאפשר לו לאשר את התקציב. בעקבות כך, בשבוע שעבר שיגר הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים, מכתב אזהרה ובו ובו הובהר לו כי עליו להביא בהקדם לאישורו של התקציב עד ה-30 ביוני. במכתב הודגש כי כל חריגה מהזמן עשויה להביא להדחה מידית, בהתאם לחוק הרשויות המוניציפליות. 

אלא, שגם לאחר שהצליח בדרך לא-דרך לבנות מועצה עם החרדים, קובי קורא לפרק אותה ולבנות קואליציה מאוחדת עם נציגי כלל הסיעות, בתקווה שהפעם יוכלו לאשר את תקציב העירייה. "ליוסי בן דוד יש תקווה שרון קובי ילך הביתה", אמר קובי בשידור לצופיו, "ברגע שתהיה קואליציה יוסי בן דוד יעלם, יש לי חדשות בשבילך יוסי בן דוד, רון קובי לא הולך הביתה, תהיה קואליציה, ויהיה תקציב, ואני מבטיח לכם שעד ה-30.6, זה ייחתם, כי אף אחד מהם לא ירצה ללכת הביתה, ואם זה לא ייחתם אתם יודעים מה יקרה? ואתם תבינו עכשיו שכל מה שאמרתי לכם הוא אמת, אחרי שהתקציב לא יעבור ב-30.6, אני על פי החוק יכול יקבל חודשיים נוספים, אבל זה לא יקרה.

"אחרי שהתקציב לא יעבור אני לא מתכוון לבקש הארכה, אבקש ממשרד הפנים להפסיק את עבודתה של המועצה, וזה בצער, לא מתכוון לזה, זאת לא המטרה, כי זה אומר שגם השישה שלנו אני אמור להיפרד מהם, נבחרי הציבור שלי שהיו איתי לאורך כל הדרך, זאת לא המטרה".

קובי לא הרפה מתקוותו להעביר תקציב כשבדבריו, דחק בנציגים החרדים להצטרף לקואליציה שבראשותו: "שוב אני אומר אני רוצה שתהיה פה קואליציה רחבה, גם שש"ס יכנסו, גם שרפאל טרבלסי יכנס, וגם שדודיק אזולאי יכנס, אין בעיה! כולם מוזמנים לקואליציה, להעביר את התקציב ולדאוג שהעיר טבריה תפרח ותעלה, כמו שהתחלנו את התהליך הזה, והיה ולא אנחנו נצטרך להיפרד ממועצת העיר, מועצת העיר תפוזר, זה החוק ככתבו וכלשונו, קודם כל המועצה הולכת הביתה, אחרי זה אלוקים גדול, יש את מדינת ישראל, יש את ראש הממשלה, יש יועצים משפטיים של משרד הפנים, יש בית דין מחוזי, ויש בג"צ".

את דבריו הפטיר קובי בתקווה כי החוק לא יאפשר את הדחת ראש עיר שנכשל בניסיונות להעביר הצעת תקציב. "אני יודע דבר אחד - עוד לא היה בית משפט אחד שיכול לאשר שראש עיר ילך הביתה בגלל שיש לו מועצה לעומתית״, טען והוסיף: ״90% מהועדות הקרואות בישראל - ראש העיר נשאר בתפקידו, תיכנסו לאתר הכנסת תרשמו ועדה קרואה ותראו, ותראו שראש העיר מנהל את הועדות הקרואות, וגם אם לא מנהל אותם הוא נשאר. כל הפנטזיות והחלומות של יוסי בן דוד הוא יכול לשכוח אותם, ממליץ ליוסי בן דוד לך תחפש לך עבודה הגונה".

בתגובה לדבריו, מסר חבר המועצה, רפאל טרבלסי, את תגובתו: "כמה חצאי אמיתות בשידור אחד. יש חוק ואף אחד לא מעל החוק. מצחיק ומעציב גם יחד לראות איך רון קובי משקר ציבור שלם ויש עוד כאלו שמאמינים לו. להזכיר את כל האמירות שלו מתחילת הקדנציה? אז אמר... עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

תגיות:רון קוטביעיריית טבריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה