מעניין

מהומת כיסוי הראש של לינור אברג’יל: מחאה וגל תמיכה מיוחד ברשתות החברתיות

הרשת מחבקת את לינור אברג'יל בגל תגובות תומכות, לאור הביקורת החריפה והפוגענית על כיסוי הראש שאותו חבשה בטקס הדלקת המשואות

צילום אילוסטרציה צילום אילוסטרציה
אא

הרשת מחבקת את לינור אברג'יל בגל תגובות תומכות, לאור הביקורת החריפה והפוגענית על כיסוי הראש שאותו חבשה בטקס הדלקת המשואות.

הביקורת מגיעה דווקא מצד מי שאמור לייצג נאמנה מושגים כגון 'פלורליזם תרבותי', 'בחירה חופשית' ו'סולידריות חברתית' - השופט בדימוס עודד אל-יגון, אך הרשת לא נשארה חייבת על מילותיו הארסיות, והגיבה נמרצות על הפגיעה הצורבת בכבודה של אברג'יל או אם תרצו - כבודן של הנשים הדתיות באשר הן.

רבים מהגולשים התרעמו על כך שאילו הייתו זו ערבייה בחיג'אב שהייתה מתכבדת להעביר את הטקס - התגובות של אותם גורמים מתסיסים היו אחרות לבטח. "משהו בדת היהודית נורא מבהיל אותם וגורם לשדים לצאת החוצה. דומה קצת לסיפורים הנוראיים באירופה", כתבה גולשת בשם אדווה. 

"מה רע בזה שבחורה שחזרה בתשובה שמה כיסוי ראש? כך בדיוק צריך להיות", כתבה תגובה נוספת. "ואנחנו צריכים לכבד כל אדם באשר הוא. מה רע בכיסוי הראש שלה? היא רצחה מישהו, פשעה או גנבה?", הזדעקה תגובה נוספת, שאליה הצטרפו עוד ועוד קולות: "לצערנו הרב זה נובע ממקום אחד ויחיד שהוא ניסיון למחוק כל סממן יהודי 'בשם הנאורות'", "היא ייצגה את העם בכבוד - על זה צריך להסתכל ולא על שטויות. תפרסנו כי זה מה שחשוב לעם ישראל", "צבועים. ירדו המסכות מפניכם שונאי דתיים, ימניים ומזרחיים. אתם לא רגילים שצבעים נוספים ניבטים במסך. אם בשביס הרגיז אתכם - אוי אם הייתם בשלטון. יכול להיות שהייתם כבר מחוקקים לא לחבוש שביס, לגזור פיאות ועוד...אני לא דתיה אבל דברים כאלה צורמים לי בדיוק כמו שראש עיר של כולנו רוצה למנוע הפרדה בין נשים לגברים במסיבה של חב"ד בכיכר רבין כי זה מנהגים של דתיים".

 

בתוך כך, מחאה רבתי התארגנה מצד נשות מפתח בחברה הישראלית - כאות תמיכה והזדהות בלינור אברג'יל. כך למשל פרסמה שרת המשפטים איילת שקד בדף הפייסבוק שלה את הפוסט הבא: "היום מועמד כמו השופט אליגון לא היה נכנס בשערי הוועדה לבחירת שופטים. לשמחתי הדעות הפסבדו נאורות שלו גם לא נכנסות היום בשערי החברה הישראלית, שמגנה אותן בקול גדול. חברה נאורה באמת תילחם על הכלת מגוון הדעות וכיבוד אורחות חיים שונים, לא רק הכלת הדעות "הנכונות". לינור, את אלופה. הטקס השנה היה מרענן ומרגש במיוחד".

לדברים אלו מצטרף גם עו"ד בשם יוסי דר, שכתב ברשת הטוויטר שלו את הפוסט הבא: "בא אחד שהיה פעם שופט ומרשיע את עו"ד לינור אברג'יל בפסק דין. לא צריך לבלוע את כל האבטיח כדי לדעת אם הוא טעים או לא.

כשאתה קורא את הציוץ של עודד אליגון אתה מבין ממה היו עשויים פסקי הדין שלו בעת שהיה שופט. אתה מבין את מרחב שיקול הדעת שלו, ואיך הוא היה מגבש הכרעה בגורלות של בני אנוש.

מקליד על המקלדת שלו עם המרפק.

בקשה לנו ממך לינור: תביעת לשון הרע נגד השופט הזה.

שישפטו אותו חבריו.

בדלתיים פתוחות לרווחה".

"לא הסתדר לי הקונפסט של 'לאכול-לישון-למות", לחצו כאן וקראו איך לינור אברג'יל עשתה תשובה.

תגיות:לינור אברג'ילתמיכהסערהכיסוי ראשאירוויזיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה