חדשות בארץ

שליח טראמפ למזרח התיכון: עסקת המאה תפורסם רק לאחר חג השבועות

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי תוכנית השלום של הממשל האמריקני תעסוק גם בנושאים הפוליטיים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הוא הבהיר כי "ממשל טראמפ לא יתפשר על ביטחונה של ישראל"

גרינבלט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גרינבלט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני – תפורסם בחודש הבא, בתום חודש הרמדאן ולאחר חג השבועות.

בראיון לערוץ החדשות האמריקני "פוקס ניוז" אמר גרינבלט כי התוכנית לא תתמקד אך ורק בצדדים הכלכליים של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא תעסוק בכל נושאי הליבה, כולל בסוגיות הפוליטיות. הוא הדגיש כי "ממשל טראמפ לא יתפשר על ביטחונה של ישראל".

בהתייחסו לדחיית התוכנית על ידי הרשות הפלסטינית עוד לפני הצגתה, אמר גרינבלט: "זה מאוד מתסכל עבור האזרחים הפלסטינים. אני נפגש איתם לעיתים קרובות, וזה המסר שהם מוסרים לי. הם מבינים שהם אולי לא יאהבו היבטים מסוימים של התוכנית, אולם הם מאוכזבים מכך שמנהיגיהם אומרים שהם אפילו לא יבחנו אותה. אני חש נורא עבור העם הפלסטיני".

גרינבלט הביע את תקוותו כי בסופו של דבר הרשות הפלסטינית תתייחס לתוכנית בצורה רצינית, ובכך "תעזור לנו לחצות את קו הגמר". הוא ציין כי "ברגע שכולם יקראו את התוכנית ויביעו את דעתם עליה, תהיה עדיין דרך ארוכה עד לחתימה הסופית על הסכם, והצדדים עצמם הם שיצטרכו לשאת ולתת".

הבכיר האמריקני התייחס בדבריו להופעתו המפתיעה (בלילה שבין חמישי לשישי) בכינוס של חברות מועצת הביטחון, שהתכנסו לישיבה בלתי פורמלית על מנת לנגח את ישראל בשל מדיניות ההתנחלות שלה. את ההתכנסות יזמה אינדונזיה, העומדת החודש בראשות נשיאות מועצת הביטחון. בין המוזמנים לישיבה היה שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אך ישראל לא הוזמנה לשגר נציג מטעמה. בראיון ל"פוקס ניוז" ציין גרינבלט כי המפגש האנטי-ישראלי נערך דווקא ביום בו ציינה ישראל את עצמאותה ומספר ימים לאחר שארגוני הטרור ברצועה ירו עליה קרוב ל- 700 רקטות, שגבו את חייהם של 4 אזרחים ישראלים. "אני לא מאמין בחרמות", אמר, והוסיף כי העובדה שהמועצה לא התייחסה בהתכנסותה להתקפה על ישראל הינה בבחינת שערורייה.

כזכור, במהלך הופעתו בכינוס מועצת הביטחון מתח גרינבלט ביקורת חריפה על ההטיה הישראלית השוררת במסדרונות האו"ם. הוא גינה את מתקפות הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי על ישראל, הבהיר כי ההתנחלויות אינן מהוות מכשול לשלום וקרא לשים קץ למשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת לטרוריסטים ולבני משפחותיהם.

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה