חדשות בארץ

גרינבלט: ההתנחלויות אינן מכשול לשלום

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, תקף בחריפות את ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת השוררת במסדרונות האו"ם. בנאום שנשא במהלך כינוס בלתי פורמלי של מועצת הביטחון, אמר גרינבלט כי צריך לשים קץ למשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת לטרוריסטים ובני משפחותיהם

גרינבלט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)גרינבלט, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, מתח הלילה (שישי) ביקורת חריפה על ההטיה הישראלית השוררת במסדרונות האו"ם. הוא גינה את מתקפות הטרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי על ישראל, הבהיר כי ההתנחלויות אינן מהוות מכשול לשלום וקרא לשים קץ למשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת לטרוריסטים ולבני משפחותיהם.

דבריו של גרינבלט נאמרו בישיבה בלתי פורמלית של מועצת הביטחון, אליה הגיע במפתיע. הישיבה כונסה על מנת לגנות את ההתנחלויות, וגרינבלט לא חסך במילות תוכחה נגד ההתכנסות האנטי-ישראלית אותה יזמה אינדונזיה, העומדת החודש בראשות נשיאות מועצת הביטחון. בין המוזמנים לישיבה היה שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אך ישראל לא הוזמנה לשגר נציג מטעמה.

גרינבלט אמר, בין היתר, כי "מביך ומאכזב לראות את ההטיה האנטי-ישראלית הברורה והמתמשכת באו"ם". הוא ציין את המאמצים שעשתה ארצות הברית בדצמבר שעבר להעביר בעצרת הכללית של האו"ם החלטת גינוי לחמאס על ירי הרקטות ושיגור בלוני התבערה לעבר שטח ישראל ועל השימוש במנהרות טרור נגדה. ההצעה אומנם זכתה לתמיכתן של 87 מדינות מול 57 מתנגדות, אך לא אושרה מאחר ולא קיבלה רוב מיוחס של שני שלישים שנדרשה להשיג בעקבות תיקון שיזמו הפלסטינים לפני ההצבעה. "זה באמת מביש שבאולמות האלה היו כמעט 700 החלטות גינוי לפעולותיה של ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה באזור, אך אפילו לא אחת המגנה את התקפות חמאס על הישראלים ועל שהוא מתעלל ומזניח את העם אותו הוא מתיימר לייצג", אמר גרינבלט. הוא מתח ביקורת על ההחלטה שלא להזמין את ישראל לפגישה והגדירה כ"מפתיעה ובלתי הוגנת".

גרינבלט הוסיף וקרא למדינות החברות האו"ם לעשות מאמץ אמיתי להביא לשלום במזרח התיכון. "אנחנו מקווים להציג בקרוב את החזון שלנו", אמר הבכיר האמריקני בהתייחסו ל"עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל הצפויה להתפרסם בחודש הבא. "בינתיים נמשיך לומר את האמת, גם היכן שהיא אינה מתקבלת בברכה".

"מטרתו המוצהרת של חמאס היא להשמיד את ישראל – חד וחלק. ואל נשכח את שותפו לאלימות – הג'יהאד האסלאמי. ארגוני טרור אלו יורים במכוון טילים ורקטות משכונות אזרחיות צפופות בעזה לעבר אזרחי ישראל, ומשתמשים במשאבים הדלילים של תושבי עזה כדי לבנות את ארסנל הטרור שלהם. שוב ושוב הם מקדימים את האינטרס שלהם לזה של בני עמם".

גרינבלט הזכיר את סבב הלחימה האחרון בין ישראל וארגוני הטרור ברצועה, שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראליים, ותקף את שתיקתן של חברות האו"ם על הטרור המכוון נגד ישראל: "לא שמעתי אף אחד מכם שמזכיר את 10 הישראלים שנרצחו על ידי פלסטינים בשנה האחרונה ואת המאות שנפצעו במתקפות טרור. היכן הגינוי הדחוף מחדר זה להתקפה הבלתי מוסרית והמתמשכת על ישראל? היכן הסימפטיה והסולידריות עם תושבי ישראל? כל מה שאני שומע זה שתיקה. החמאס והג'יהאד האסלאמי נושאים באחריות גם למותם של תושבים ברצועה ולסבל שנגרם להם".

"בואו ונפסיק להעמיד פנים שההתנחלויות הן מה שמונעות מהצדדים להגיע לפתרון שלום באמצעות משא ומתן", הוסיף גרינבלט. "הפארסה הזו וההתמקדות האובססיבית במימד אחד של הסכסוך המורכב הזה לא עוזרות לאף אחד". הוא הדגיש כי מכשול לשלום קיים דווקא במשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים ובני משפחותיהם בתמורה לפיגועי הטרור שביצעו: "הפלסטינים – אפילו האתרים הרשמיים של הפת"ח – מהללים רוצחים פלסטיניים כשהידים. ההנהגה הפלסטינית קוראת בתי ספר, פארקים ורחובות על שמם של טרוריסטים שרצחו ישראלים. צריך לשים קץ לתמריצים שהרשות הפלסטינית מעניקה לטרוריסטים".

"אני שומע במשך שנים את אותם נושאים שהועלו כאן היום. האמת העצובה היא שלהגיד את אותם דברים, לחזור על אותן נקודות מעייפות מבלי לזהות דרך ריאליסטית קדימה – לא הובילו, ולא יובילו לעולם, לשלום. הגיע הזמן לגישה חדשה", הבהיר גרינבלט.

תגיות:חמאסג'ייסון גרינבלטמועצת הביטחוןהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה