סגולות

רוצים להצליח? קבלו סגולה בדוקה להצלחה מאחד ענקי הרוח של עמנו

הרב יהונתן אייבשיץ, מגדולי עמנו, מעניק סגולה "בדוקה ומנוסה", לדבריו, להצלחה. כיצד זכה לחבר עשרות ספרים מעמיקים, לפסוק הלכה, וכיצד נצליח בפרנסה, בעסקים, ובתורה? קראו לפניכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבי יהונתן אייבשיץ בספרו "יערות דבש" מביא סגולה מיוחדת להצלחה, ומעיד על עצמו כי היא זו שעזרה לו להצליח בתורה. "בדוק ומנוסה", כותב הרב אייבשיץ. "אם יתפלל אדם שחרית וקריאת שמע בכוונה – בו ביום יזכה לדבר מצווה ויצליח בעסקיו". מוסיף הרב אייבשיץ כך: "ואף שלשעה יחשוב שאינו, בסופו ימצא שכן הוא. ואין צריך לומר שיצליח בו ביום בתורה, ומצווה גוררת מצווה, וכן להיפך".

ממשיך הרב אייבשיץ בנימה אישית: "אוי לי על שברי, בעת שאיני מתפלל בכוונה כראוי – כל היום אין שמועתי בתורה מכוונת וקרעים אלביש, ולהיפך: אם אזעק ואשווע לה' מקירות לבבי בתפילה לחונני דעה כי דלותי עד מאוד בעוונותיי הרבים, אף הוא ירחם עלי להאיר עיניי בתורתו.

הרב אייבשיץ מסיים את דבריו בפנייה לעם ישראל: "ולכן עם נבון וחכם, אל תאמרי הא דעדיף זה מחברו לרוב שכלו ועוצם חכמתו ובינתו – לא כן הוא, שקר נחלתם. רק מתת ה' הוא כאשר נוחיל טובו וחסדו הגדול ברוב תפילה ותחנונים. ואין לך דרך שמזכה לאדם להשיג ישרות התורה ולפענח מצפונים בדרכי יושר ואמת, אלא להתפלל לה' בדמע שישוב וירחמהו כי קל שומע תפילה הוא וקרוב לכל קוראיו באמת". (יערות דבש, חלק א', דרוש ד')

מה מעוררת התפילה בשמיים? הרב אליהו עמר בשיעור מרתק. צפו:

רבי יהונתן אייבשיץ (1690-1764) היה מגדולי חכמי ישראל בתקופת האחרונים, רב חריף ודרשן מופלא ופוסק הלכה עצום. זכה להיות ממפרשי השולחן ערוך, וכן חיבר עשרות ספרים מעמיקים שהתקבלו בכל תפוצות ישראל, ביניהם: "יערות דבש", "כרתי ופלתי", "אורים ותומים", "בני אהובה", "בינה לעיתים", "שר האלף", "שר המדע", "תרי"ג מצוות בדרך שיר וחרוז", "יערות דבש", "תפארת יהונתן", "אהבת יהונתן", "קשת יהונתן", "חיצי יהונתן", "חידושי רבי יהונתן אייבשיץ על סוגיות הש"ס", "שם עולם", "תפארת ישראל" ו"מאמר יהונתן". 

רוצים לקרוא עוד על רבי יהונתן אייבשיץ? לחצו כאן. 

לתפילת שחרית, לחצו כאן.

לסידור המהיר והייחודי של הידברות, לחצו כאן.

תגיות:הצלחהסגולותתפילה שחרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה