חדשות בארץ

נתניהו: התחלנו בתהליך הקמת יישוב חדש בגולן על שם טראמפ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערכה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על החלטותיו להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים ולהכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, כי החל תהליך הקמתו של יישוב חדש ברמת הגולן שייקרא על שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

"השבוע אנחנו מציינים שנה לפתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים", פתח נתניהו את דבריו. "המעון הרשמי של שגריר ארצות הברית גם הוא עובר לירושלים, ובכך למעשה מיושמת החלטת הקונגרס. אנחנו מאוד מעריכים את ההחלטה ההיסטורית הזאת של הנשיא טראמפ, כמו שאנחנו מעריכים מאוד את ההחלטה ההיסטורית שלו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן".

"אני הבטחתי שאנחנו נקים יישוב על שמו של הנשיא טראמפ, אני מבשר לכם שאנחנו כבר איתרנו נקודה בגולן שבה יוקם יישוב חדש זה, והתחלנו בתהליך ההקמה. אני אביא את ההחלטה לאישור רשמי של הממשלה החדשה עם הקמתה", הוסיף ראש הממשלה.

על פי הפרסום ב"מעריב", היישוב החדש ייבנה בצפון רמת הגולן, בסמוך ליישוב הקהילתי קלע. ראש הממשלה צפוי להגיע בעוד כחודש לאתר המיועד עבור היישוב ולהניח את אבן הפינה להקמתו.

כזכור, לפני כחודש וחצי (ב- 25 במרץ) חתם טראמפ על הצו הנשיאותי המכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן. טקס החתימה הרשמי נערך בחדר הדיפלומטי בבית הלבן, בנוכחותו של נתניהו. טראמפ אמר כי הצעד בו הוא נוקט היה צריך להיעשות "לפני עשורים רבים". הוא הוסיף כי "ישראל השתלטה על הגולן ב- 1967 כדי להגן על ביטחונה מפני איומים חיצוניים. היום, בשל הפעילות האגרסיבית של איראן וכוחות טרוריסטיים בדרום סוריה – ביניהם חיזבאללה – הגולן מהווה שטח פוטנציאלי לפתיחה במתקפות אלימות נגד ישראל. כל הסכם שלום עתידי יהיה חייב לכלול את צורכי הביטחון של ישראל להגן על עצמה מפני סוריה, איראן ואיומים אזוריים אחרים".

ובתוך כך, בדבריו בפתח ישיבת הממשלה אישר נתניהו כי בכוונתו לבקש מהנשיא ראובן ריבלין אורכה של 14 ימים לצורך המשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה: "כמקובל בפעמים הקודמות בהרכבת הממשלה, אני מתכוון לבקש אורכה מנשיא המדינה. אורכה כזו לא רק שהיא מקובלת, היא גם מתבקשת לאור אילוצי לוח הזמנים שנבעו מריבוי האירועים הפעם – חול המועד פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל, יום העצמאות והאירועים הביטחוניים סביב רצועת עזה".

תגיות:רמת הגולןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה