חדשות בארץ

האו"ם דחה הצעת ארצות הברית לגנות את הטרור של חמאס

הצעת הגינוי האמריקנית לטרור של החמאס זכתה אומנם לתמיכה של 87 מדינות מול 57 מתנגדים, אך לא קיבלה רוב מיוחס של שני שלישים שנדרשה להשיג בעקבות תיקון שיזמו הפלסטינים לפני ההצבעה

בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

האו"ם דחה הערב (חמישי) הצעת החלטה שהגישה ארצות הברית לגנות את פעילות הטרור של החמאס.

ההצעה זכתה לתמיכתן של 87 מדינות מול 57 מתנגדים. 33 מדינות נמנעו. קודם להצבעה הצליחו הפלסטינים להעביר תיקון - שהוגש על ידי כוויית - לפיו יידרש רוב של שני שלישים כדי שהצעת הגינוי תעבור. התיקון הכווייתי עבר ברוב של 75 מול 72, ועל כן הצעת ההחלטה האמריקנית נדחתה. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב באומרו למדינות שהתנגדו להצעה לגנות את החמאס כי עליהן להתבייש: "חכו שתצטרכו להתמודד עם טרוריסטים בארצכן".

בדיון שקדם להצבעה, הציגה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, את ההצעה האמריקנית, שקראה לגנות את החמאס על ירי הרקטות ושיגור בלוני התבערה לעבר שטח ישראל ועל השימוש במנהרות טרור נגדה. "היום יכול להיות יום היסטורי באו"ם או יכול להיות עוד יום רגיל. היום יכול להיות היום בו העצרת הכללית של האו"ם תדבר בבהירות מוסרית נגד אחד ממחוללי הטרור הגדולים בעולם". היילי ציינה כי האו"ם מעולם לא גינה את החמאס, בעוד נגד ישראל התקבלו במהלך השנים יותר מ- 500 החלטות גינוי. "במשך השנים החמאס ערך מתקפות טרור ברבריות. בתחילה הוא השתמש במחבלים מתאבדים, וכך הרג מאות אזרחים חפים מפשע ופצע אלפים. מאז הוא עבר לירי טילים מעזה, אלפי טילים בחמש השנים האחרונות. בחודש שעבר נורו יותר מ- 400 טילים ביומיים. לאחרונה הוא שיגר לעבר אזורים אזרחיים אלפי עפיפונים ובלוני תבערה, שלעיתים היו עליהם סמלים נאציים. השאלה היא: האם האו"ם חושב שטרור הוא דבר מקובל אם הוא מכוון כלפי ישראל? אין דבר יותר אנטישמי מלומר שטרור הוא לא טרור כאשר הוא מכוון נגד היהודים ונגד מדינת היהודים".

השגרירה האמריקנית הוסיפה כי גם מי שלא אכפת לו מישראל, צריך לקחת בחשבון את הסבל שהוא גורם לפלסטינים. "אני רוצה לשאול את אחיי ואחיותיי הערבים: האם השנאה כלפי ישראל כל כך חזקה עד כדי כך שתגנו על ארגון טרור שגורם נזק ישיר לפלסטינים? האם לא הגיע הזמן להניח לשנאה? האם לא הגיע הזמן שעבור שלום אמיתי וביטחון באזור יוותרו שני הצדדים על השנאה? גינוי החמאס הוא צעד לחיוני להשגת שלום. שלום צריך להיבנות על אמת".

היילי, המסיימת החודש את תפקידה, עשתה בשבועות האחרונים מאמצים רבים – בשיתוף עם הדיפלומטיה הישראלית באו"ם בראשות דנון – להביא לאישור העצרת הכללית את הצעת ההחלטה התקדימית לגינוי פעילות הטרור של החמאס. לשם כך, במגעים שניהלה ארצות הברית עם מדינות האיחוד האירופי כדי לזכות בתמיכתן, היא הסכימה לערוך שינויי נוסח בהצעתה. החמאס מצידו הפעיל לחצים כדי למנוע את הגינוי. ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמאעיל הנייה, אף שיגר מכתב לנשיאה התורנית של האו"ם, מריה פרננדה ספינוסה ולמדינות החברות באו"ם, בו קרא לנקוט בפעולה נמרצת "כדי לסכל את המאמצים האמריקניים התוקפניים לגנות את ההתנגדות בעצרת האו"ם".

מוקדם יותר הערב אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך טקס למצטייני המוסד בבית הנשיא: "אנו מצפים שתהיה הערב באו"ם החלטה נגד חמאס, אני מקווה שיהיה לה רוב. אנו מצפים לא רק לגינוי חמאס אלא גם להחזרת שבויינו ונעדרינו, הם תמיד נמצאים לנגד עינינו".

תגיות:חמאסהאו"םטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה