חדשות בארץ

צפו: פרץ לשטח המסילה וניצל ברגע האחרון מפגיעת הרכבת

ערנותם של עובדי רכבת ישראל הצילה, בחסדי שמיים, את חייו של האדם שפרץ לשטח המסילה באזור שפיים. צפו בסרטון המצמרר

(צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל))(צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל))
אא

חייו של אדם, שפרץ לשטח המסילה באיזור שפיים והתהלך עליה, ניצלו אמש (רביעי) בזכות ערנותם ותושייתם של מפקח המפגש ועובדי אגף הבטיחות ברכבת, שזיהו את הסכנה והתריעו בזמן לנהג הרכבת.

הרכבת נסעה במהירות של 140 קמ"ש, אך הנהג הספיק לצפור ולהאט את מהירותה באמצעות בלימת חירום. הולך הרגל, שעמד במרכז המסילה, חמק ברגע האחרון מפגיעתה של הרכבת. האירוע נקלט במצלמות מוקד הבטיחות של רכבת ישראל. אנשי המוקד הזעיקו למקום את המשטרה. השוטרים איתרו את האדם ועיכבו אותו לחקירה.

נהג הרכבת מיכאל נמצנקו סיפר: "במהלך נסיעה שגרתית שמעתי את כל רשתות החירום מתחילות לזעוק על אדם על המסילה בשפיים. מיד זיהיתי את האדם, בלמתי חירום וצפרתי". נמצנקו הוסיף בהתרגשות: "אני נהג קטר 27 שנים, עברתי המון אירועים, אבל למרות כל אלה לא הפסקתי לרעוד במשך דקות ארוכות".

מפקח מקום המפגש נאשף עבדאללה הוסיף: "זיהיתי אדם שנראה כמו שיכור מתהלך על המסילה, וידעתי שאמורה לעבור שם רכבת מהירה. מיד פרצתי בדיווח לכל רשתות החירום. אני רק זוכר שהיה חשוב לי להתריע בזמן".

בשנת 2018 נרשמו מעל 15 אלף אירועים של פריצות לשטחי מסילה. מעבר לסכנת החיים הטמונה בכך, מדובר בעיכוב מצטבר של אלפי דקות לרכבות. אבי שיטרית, ראש אגף בטיחות ברכבת ישראל, אמר: "אנו נתקלים במקרים של הולכי רגל שמנסים לקצר את דרכם דרך מסילות הברזל, או אפילו אזרחים המצטלמים בקרבת מסילות, מה שעלול להוביל לאסון ולפגיעה בשירות בשל דקות העיכוב. אני קורא לכל משתמשי הדרך לשמור על החוק ועל נפשם, ולא להתקרב לשטח המסילה".

(וידיאו: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל)

תגיות:רכבת ישראלשפיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה