פיתוח האישיות

מהי עצמאות מושלמת? צפו

האם אנחנו יודעים באמת להפעיל את המוח שהעניק לנו האלוקים, לקחת את ההיגיון ולהשים על כפי המאזניים את הטוב ואת הרע, ולקבל את ההחלטה הנכונה? צפו במסר השבועי מפי הרב אליהו רבי

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

יום העצמאות!

אנחנו כעם ישראל בארצו עצמאיים יותר, מבינים יותר, חזקים יותר ויודעים יותר.

אנחנו מודים לה' יום יום ושעה שעה, גם ביום העצמאות, גם לפניו וגם לאחריו, על הארץ הטובה שנתן לנו, על זה שהעלה אותנו לכאן, על זה שזיכה אותנו, או את הורינו, או את סבינו וסבתותינו, להגיע לארץ הקודש, להשתקע בה ולכונן את עפרה.

אבל האם אנחנו באמת מספיק עצמאיים? האם לכבוד יום העצמאות לא ניתן לעצמנו את הזכות להיות עצמאיים קצת יותר ממה שהיינו עד היום?

האם תוכל להיות עצמאי אמיתי, אדם שחושב במוח ישר ובריא ולא בזכות איזשהו מעצב דעת קהל, איזשהו עיתונאי או פוליטיקאי, לא בעקבות דבריו של איזשהו מתלהם ברשת?

האם אנחנו יודעים באמת להפעיל את המוח שהעניק לנו האלוקים, לקחת את ההיגיון ולהשים על כפי המאזניים את הטוב ואת הרע, ולקבל את ההחלטה הנכונה?

זה היום שלנו להיות עצמאיים יותר, והעצמאות הגדולה ביותר- "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה".

מה קורה למי שעוסק בתורה? בין אם הוא זוכה לעשות זאת כל היום, ובין אם הוא זוכה לעשות זאת שעה ביום, או אפילו בתור התחלה שעה בשבוע?

כל מי שקובע עיתים לתורה זוכה להבין: "יש מישהו גדול מעלי, ו'אני לא שם', בלשון העם, על אף אדם אחר.

"מה שנראה לי נכון, על פי אמות הצדק והיושר, זה מה שאני עושה וכך אני מתנהל. ומה שלא, לא מעניין אותי. אני אף פעם לא עושה חשבון של מה יגידו, איך אראה, ובעיני מי אני מוצא חן, אני חי את החיים שלי על פי המבט שלי ולא על פי מבטיהם של האנשים האחרים".

עצמאות אמיתית נמצאת אך ורק בדרך התורה, ככל שמתקרבים אליה יותר- זוכים להיות עצמאיים יותר, וחג העצמאות הבא שלנו יהיה חג חגיגי הרבה יותר מכל חג עצמאות אחר.

ברוכים תהיו!

תגיות:עצמאותהרב אליהו רבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה