חדשות בארץ

מזכ"ל הג’יהאד האסלאמי מאיים: בקיץ תפרוץ מלחמה

בראיון לערוץ "אל-מיאדין" טען זיאד נחאלה כי סבב הלחימה האחרון עם ישראל היה "תמרון באש חיה כהכנה לקראת המערכה הגדולה שהינה בלתי נמנעת"

אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, איים אמש (שלישי) כי בקיץ הקרוב תפרוץ מלחמה בין הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה לבין ישראל. בראיון שהעניק לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" הגדיר נחאלה את סבב הלחימה האחרון עם ישראל כ"תמרון באש חיה כהכנה לקראת המערכה הגדולה שהינה בלתי נמנעת".

נחאלה, הפועל בדרך כלל מסוריה, שהה בזמן הלחימה בקהיר יחד עם מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר. על פי דיווחים שונים, השניים ניהלו משם את ירי הרקטות, שהביאו למותם של 4 אזרחים ישראליים. הוא טען בדבריו כי ארגונו היה קרוב לירות רקטות לעבר תל אביב, וכי הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרים והאו"ם מנעה זאת "בשעות ספורות".

בראיון, שהתקיים יומיים לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש, הבהיר מנהיג ארגון הטרור כי הפלסטינים לא יפסיקו את תהלוכות השיבה לעבר גדר המערכת: "על ישראל לחזור להבנות אליה התחייבה עם קהיר". לטענתו, "התחייבותה של ישראל ליישם את ההבנות היא שהובילה אותנו להפסיק את האש. דרישתנו הבסיסית בשלב זה היא להפסיק את המצור על הזה והפסקת התקיפות על תהלוכות השיבה". הוא הדגיש כי ארגונו לא יסכים ש"ישראל תכפה משוואה המאפשרת לה להפציץ בתי אזרחים מבלי שתהיה תגובה".

"מושקעים כעת מאמצים להכיל את רצועת עזה כדי לפרקה מנשק ההתנגדות", ציין נחאלה. הוא הוסיף כי במידה ויינקטו פעולות לפרוק את ההתנגדות בעזה מנשקה, הוא "צופה" שבמהלך הקיץ תפרוץ מלחמה: "אנחנו, כהתנגדות בעזה, נהיה מוכנים לכל מלחמה. כל ציר ההתנגדות צריך להיות מגויס להגנה על עזה".

נחאלה הכחיש כי שורר מתח בין ארגונו לבין ארגון חמאס, השולט ברצועה, וזאת על רקע הטענות כי הג'יהאד האסלאמי הוא שגרר את חמאס לעימות האחרון, בעוד חמאס מעוניין בקידום ההסדרה. הוא האשים את ישראל בניסיונות תמידיים לתקוע טריז בין הארגונים וטען כי קיים ביניהם "תיאום ברמה הגבוהה ביותר".

"אנחנו מסכימים עם חמאס בכל דבר. שמחתי מאוד לפגוש בקהיר את האח יחיא סינוואר. הוא מפקד רציני ומוכשר ונושא באחריות. קיבלנו עם חמאס בקהיר החלטה משותפת להפעלת החמ"ל המשותף על מנת להגיב לכיבוש. אני מודה לסינוואר על שיתוף הפעולה המלא והפעולה יחד בהחלטת התגובה נגד הכיבוש". נחאלה הוסיף כי בין הארגונים שוררת הסכמה על "התוכנית הבאה בעימות מול ישראל ובתגובה להתקפותיה".

סבב הלחימה האחרון, שהיה אגרסיבי מקודמיו, החל ביום שישי האחרון לאחר ירי צלפים של הג'יהאד האסלאמי לעבר כוחות צה"ל שהיו על הגדר. קצין צה"ל נפצע באירוע באורח בינוני בירכו, וחיילת נפצעה קל מאוד. צה"ל הגיב בתקיפת מוצב סמוך, שאויש על ידי אנשי חמאס. מהירי נהרגו שלושה מחבלים. למחרת בבוקר פתחו ארגוני הטרור בשיגור מסיבי של רקטות לעבר שטח ישראל. במהלך שני ימי הלחימה – שזוכים בצה"ל לכינוי "גן סגור" – נרשמו כ- 690 שיגורי רקטות לעבר ישראל ובוצעו 240 יירוטים על ידי מערכת כיפת ברזל. 35 רקטות נחתו בשטחים מיושבים וגרמו נזקים ברכוש ובנפש. לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" נרשמו הרוגים בקרב האוכלוסייה האזרחית: משה אגדי הי"ד נהרג כתוצאה מנפילת רקטה בחצר בית באשקלון, פנחס מנחם פשווזמן הי"ד נהרג מנפילת רקטה באשדוד, משה פדר הי"ד נהרג כתוצאה מירי טיל נ"ט מסוג "קורנט" לעבר רכבו, וזאיד אל-חמאמדה – תושב הפזורה הבדואית – נהרג כתוצאה מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון.

מהצד הישראלי – צה"ל תקף כ- 350 יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה – ובהם: מנהרת תופת של הג'יהאד האסלאמי שחדרה לשטח ישראל, 6 רבי קומות ששימשו כמפקדות של ארגוני הטרור, 10 בתים של פעילי טרור ששימשו כמחסני אמל"ח, ו- 10 חוליות של משגרי רקטות. כ-  25 טרוריסטים נהרגו, מתוכם 11 אנשי הג'יהאד האסלאמי. באישור הדרג המדיני, הצבא חזר למדיניות הסיכולים הממוקדים שנזנחה בשנים האחרונות. איש החמאס חאמד אל-חודרי, חלפן כספים עזתי שהיה אחראי על העברות כספים נרחבות מאיראן לארגוני הטרור ברצועה, חוסל מהאוויר בטיל ששוגר לעבר הרכב בו נסע בעיר עזה.

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה