חדשות בארץ

במקום תיק המשפטים: נתניהו הציע לסמוטריץ’ להתמנות לשר לביטחון הפנים

ראש הממשלה, המעוניין להשאיר את תיק המשפטים בידי הליכוד, הציע ליו"ר האיחוד הלאומי 'עסקת חבילה' מפתה תמורת הוויתור על התיק: את המשרד לביטחון הפנים, שותפות מלאה בניהול משרד המשפטים עם השר המיועד יריב לוין, וחברות כפולה בקבינט למפלגתו

סמוטריץ’ (צילום: פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לקבל את תפקיד השר לביטחון פנים. כך חשף הערב (שני) זאב קם בכאן חדשות.

סמוטריץ' – מספר 2 באיחוד מפלגות הימין – דורש לקבל לידיו את תיק המשפטים, דרישה הזוכה לגיבוי מפלגתו. נתניהו מעוניין להשאיר את התיק בידי הליכוד, כש'השם החם' המוזכר כמועמד למשרה הוא השר יריב לוין. על פי הדיווח, כדי 'לפצות' את סמוטריץ', הציע לו נתניהו 'עסקת חבילה' נדיבה הכוללת – בנוסף למשרד לביטחון הפנים – גם שותפות מלאה עם לוין בדרכי ניהולה של מערכת המשפט. במסגרת ההצעה, לסמוטריץ' תהיה זכות החלטה שווה לזו של לוין בכל הנוגע לניהולה של הוועדה לבחירות שופטים, וכן יכולת השפעה ממשית בניסוח פסקת ההתגברות אותה רוצות המפלגות האמורות להיכנס לקואליציה להעביר בקדנציה הנוכחית על מנת לנטרל את יכולתו של בג"ץ לפסול חוקים של הכנסת.

תופין נוסף שנתניהו מוכן להעניק לאיחוד מפלגות הימין תמורת הוויתור על משרד המשפטים הוא חברות כפולה בקבינט המדיני-ביטחוני – הן לסמוטריץ', שיקבל את כרטיס הכניסה לקבינט בתוקף תפקידו כשר לביטחון הפנים, והן ליו"ר הרשימה שלו, הרב רפי פרץ.

כזכור, בשבועות שחלפו מאז הבחירות הבהיר סמוטריץ' כי לא ייסוג מדרישתו לתיק המשפטים, וכי ללא קבלת תיקי המשפטים והחינוך, מפלגתו לא תיכנס לקואליציה. כך, למשל, בראיון בשבוע שעבר הוא אמר כי דרישתו לתיק זה היא "הכי לגיטימית בעולם" ונובעת מהרצון לקבל את הכוח לעשות את השינויים הנדרשים: "אני לא חוזר על הקדנציה האחרונה, שבה אני חבר בממשלה שבכותרת היא ממשלת ימין אך במדיניות לא עושה כלום כי המשפטנים לא נותנים לה לעבוד. הסיפור שבו אנחנו לא מוציאים את המסתננים מדרום תל אביב כי אנחנו נתלים בבג"ץ, לא הורסים בתי מחבלים ונתלים בבג"ץ, לא נלחמים בחמאס בעזה כי אנחנו נתלים בבג"ץ – הסיפור הזה נגמר. עלינו לאחוז את השור הזה בקרניו, להחזיר לאחור את גלגל ההפיכה השיפוטית של אהרן ברק, ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול נורמלי – אז הממשלה הזו תהיה ממשלה ימנית גם בתוכן שלה".

תגיות:משרד המשפטיםבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה