חדשות בארץ

סמוטריץ': אם לא אקבל את תיק המשפטים – לא תהיה ממשלה

יו"ר האיחוד הלאומי אמר כי דרישתו לתיק המשפטים היא "הכי לגיטימית בעולם", וכי ללא תיקי החינוך והמשפטים, איחוד מפלגות הימין לא תיכנס לקואליציה

סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 באיחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ', אמר היום (שלישי) כי אם לא יקבל את תיק המשפטים בממשלה הבאה – ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להקים קואליציה.

בראיון לאראל סג"ל ברדיו 103fm, הבהיר סמוטריץ' כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה הבאה מבלי שתקבל את תיקי החינוך והמשפטים: "חינוך ומשפטים היו אצלנו בקדנציה האחרונה. בדיוק כמו שאף אחד לא מעלה בדעתו שליברמן ייכנס לממשלה בלי תיק הביטחון, שדרעי ייכנס בלי הפנים והדתות, וכחלון עם 4 מנדטים ימשיך באוצר – הציונות הדתית לא תחזור להיות ילד הכאפות של הפוליטיקה הישראלית. נקבל את שני התיקים האלה. בלי זה לא תהיה ממשלה".

"נתניהו לא יילך לבחירות, הוא לא ייקח סיכון", הוסיף סמוטריץ'. "אני לא יודע אם הוא רוצה שאהיה שר משפטים, אבל זה לא רלוונטי, כי אין קואליציה בלעדיי. אם נתניהו יילך לבחירות כי הוא לא מוכן שאהיה שר המשפטים, הוא אדם לא אחראי. מכיוון שהוא אדם אחראי ומנהיג טוב – הוא לא יעשה טעות כזו".

סמוטריץ' אמר כי דרישתו היא "הכי לגיטימית בעולם" ונובעת מהרצון לקבל את הכוח לעשות את השינויים הנדרשים: "אני לא חוזר על הקדנציה האחרונה, שבה אני חבר בממשלה שבכותרת היא ממשלת ימין אך במדיניות לא עושה כלום כי המשפטנים לא נותנים לה לעבוד. הסיפור שבו אנחנו לא מוציאים את המסתננים מדרום תל אביב כי אנחנו נתלים בבג"ץ, לא הורסים בתי מחבלים ונתלים בבג"ץ, לא נלחמים בחמאס בעזה כי אנחנו נתלים בבג"ץ – הסיפור הזה נגמר. עלינו לאחוז את השור הזה בקרניו, להחזיר לאחור את גלגל ההפיכה השיפוטית של אהרן ברק, ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול נורמלי – אז הממשלה הזו תהיה ממשלה ימנית גם בתוכן שלה".

 

תגיות:בצלאל סמוטריץ'משרד המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה