חדשות בארץ

האם הארבה נמצא בדרכו לישראל?

פרטים בודדים של ארבה נצפו בשעות הבוקר ביישובים באזור הערבה התיכונה. הם הגיעו מכיוון ירדן, ובמשרד החקלאות נערכים לקראת אירוע מתמשך, ראשון מסוגו מאז 2013

ארבה (צילום: דודו גרינספן, פלאש 90)ארבה (צילום: דודו גרינספן, פלאש 90)
אא

משרד החקלאות הודיע הבוקר (שני) כי ישנו חשש לכניסתו של נחיל ארבה לשטחי ישראל מכיוון ירדן, באזור הערבה התיכונה.

בהודעת המשרד נאמר כי "פרטים בודדים של ארבה נצפו הבוקר ביישובים בערבה התיכונה. צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות נמצאים במקום ומטפלים באירוע".

משרד החקלאות החל כבר לפני כחודשיים וחצי בהכנות לקראת אפשרות לכניסתם של נחילי ארבה לשטחי מדינת ישראל, זאת בעקבות דו"ח של האו"ם שהצביע על התקדמותם של הנחילים לכיוון ישראל. אנשי משרד החקלאות נערכו מבעוד מועד להשתמש בחומרי הדברה ידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם. במשרד מציינים כי נחילי ארבה אינם מסכנים בני אדם ובעלי חיים, וכי מדובר רק ב"מטרד" באוויר ומזיק בולט לחקלאות. "המשרד נערך לוגיסטית ומקצועית לקראת אירוע מתמשך מסוג זה", הודגש. מהוועדה החקלאית בערבה התיכונה נמסר כי המועצה האזורית הערבה התיכונה והשירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות נערכו והקימו צוותי ריסוס, במידה והארבה אכן יגיע מירדן בכמויות גדולות. 

הפעם האחרונה בה החגבים המטרידים והמזיקים הופיעו בישראל הייתה בשנת 2013. צוותים של משרד החקלאות פעלו לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, מסביב לשעון, גם מהאוויר וגם מהקרקע. הטיפול היעיל הביא לכך שלא נגרמו נזקים ממשיים לחקלאות המקומית

תפוצתו של הארבה בעולם נרחבת – קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב- 60 מדינות. שכיחותו תלויה, בין היתר, במזג האוויר, בלהקות הארבה, גודלן ומהירות נדידתן. הוא ניזון ממגוון רחב ביותר של מיני צמחים, וכן מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים.

תגיות:ארבהמשרד החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה