חדשות בארץ

האם הארבה בדרך לישראל? משרד החקלאות החל בהיערכות

הגשמים החריגים שפקדו את מזרח תימן וגבול אריתריאה-סודן גרמו לנדידת להקות ארבה לכיוון ערב הסעודית, והן החלו בהתקדמות לכיוון ישראל. הסיכוי להגעת הארבה אינו רב, אך בישראל החלו להיערך בהתאם

  • י"ד אדר א' התשע"ט
ארבה בדרום הארץ, מרץ 2005 (צילום: דודו גרינספן, פלאש 90)ארבה בדרום הארץ, מרץ 2005 (צילום: דודו גרינספן, פלאש 90)
אא

צוותי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות החלו בהיערכות לקראת אפשרות לכניסתם של נחילי ארבה לשטחי מדינת ישראל.

בעקבות הגשמים החריגים שפקדו את מזרח תימן וגבול אריתריאה-סודן, החלה נדידה של להקות ארבה לכיוון ערב הסעודית. דו"ח שפרסם האו"ם בימים האחרונים לימד כי חלה התקדמות בתנועתם של הנחילים לכיוון ישראל.

יצוין כי המרחק בין להקות הארבה לבין ישראל עודנו רב, והחשש כי יגיעו לארץ אינו גדול. משרד החקלאות מקיים קשר רציף עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), לצורך קבלת תמונת מצב שוטף על תנועת הארבה בשטחי מדינות ערב הסעודית ומצרים. במקביל, צוותי המשרד החלו בהיערכות לאפשרות שהארבה יגיע לישראל. הם החלו בבדיקת מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם, בהם יוכלו להשתמש במידת הצורך. שר החקלאות אורי אריאל קיים הבוקר ישיבות היערכות עם הצוותים במשרדו. ממשרד החקלאות נמסר כי הוא ממשיך לעקוב אחר התקדמות הארבה ויעדכן את כלל הנוגעים בדבר, לרבות ראשי המועצות האזוריות בדרום הארץ. 

תפוצתו של הארבה בעולם נרחבת – קרוב ל- 30 מיליון קמ"ר ב- 60 מדינות. חשוב לציין כי נחילי הארבה אינם מהווים סכנה עבור בני אדם ובעלי חיים, ומהווים רק "מטרד" באוויר ומזיק בולט לחקלאות. הארבה ניזון ממגוון רחב ביותר של מיני צמחים, וכן מעלים, פרחים, פירות, זרעים וקליפות עצים.

הפעם האחרונה בה הופיע הארבה בישראל הייתה בשנת 2013. צוותים של משרד החקלאות פעלו לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, מסביב לשעון, גם מהאוויר וגם מהקרקע. הטיפול היעיל הביא לכך שלא נגרמו נזקים ממשיים לחקלאות המקומית.

תגיות:ארבהמשרד החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה