חדשות יהדות

הרב קנייבסקי: "להתחיל את הזמן כרגיל. אין צורך לחשוש"

בצל מטחי הרקטות הכבדים והאבדות הקשות, הורה הרב חיים קנייבסקי לפתוח את 'זמן קיץ' כרגיל. "זהו מקום תורה. לא צריך לחשוש. הישיבה שומרת על היישוב ועל כל אזור הדרום"

  • א' אייר התשע"ט
בחורי הישיבה חוזרים ללימוד התורה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בחורי הישיבה חוזרים ללימוד התורה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אות רקטות נורו על ישראל בימים האחרונים, עד שהפסקת האש נכנסה לתוקפה. אמש (ראשון), במהלך מטחי הרקטות והאבדות הקשות שספגנו, התעוררה שאלה קשה בקרב ראשי ישיבות בדרום: האם לפתוח את 'זמן קיץ' כרגיל, ביום ראשון בערב, או לדחות אותו ולא להכניס את התלמידים לתוך אזור הסכנה?

השאלה משמעותית. הרי מחד אין ספק שכוח התורה מגן ומציל, וכיצד ניתן בכזו תקופה קשה לבטל חלילה תורה?! מאידך, מטחי הרקטות כמעט ולא פסקו, והרי חובה עלינו לשמור על הנפש והחיים.

בשל השאלה המורכבת, ניגש רבי אריה שפירא, ראש ישיבת 'שערי שמועות' הממוקמת ביישוב הדרומי 'בית חלקיה', לשאול את הרב קנייבסקי האם על הישיבה להתחיל את 'זמן קיץ' במועד המתוכנן.

בחדרו של גדול הדור, שח הרב שפירא כי היישוב 'בית חלקיה' נמצא באזור נחל שורק, שם קיימת הוראה של פיקוד העורף לבטל את הלימודים. "האם לא מסוכן לפתוח את ה'זמן'?", שאל את הרב, בציינו כיהישיבה לומדת במבנים בהם אין ממ"דים, אך ישנם מקלטים סמוכים.

הרב קנייבסקי השיב באופן שאינו משתמע לשני פנים: "פתחו את ה'זמן' כרגיל. לא צריך לחשוש. בית חלקיה זהו מקום תורה, הישיבה שומרת על היישוב ועל כל אזור הדרום".

בשל כך, נפתח 'זמן קיץ' בישיבה ביום ראשון בשעה 19:00, כמתוכנן. מספר שעות לאחר מכן נכנסה הפסקת האש לתוקפה. קשה עד בלתי אפשרי להתעלם ממילותיהם הנוקובות של חז"ל, לפני אלפי שנים: "תורה מגנא ומצלא".

תגיות:הרב חיים קנייבסקיזמן קיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה