חדשות בארץ

הנייה: "החזרה לרגיעה? אפשרית"

על רקע הדיווחים הקודמים כי בארגון העבירו לישראל מסר לפיו הם מוכנים ללכת להפסקת אש – ראש הלשכה המדינית לא יורד להגנה וממשיך להתעקש מול עמדת הישראלים התקיפה

ראש תנועת חמאס, אסמאעיל הניה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)ראש תנועת חמאס, אסמאעיל הניה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

חזרה למדיניות 'שקט יענה בשקט'? בעוד שהירי מעזה לעבר העורף הישראלי נמשך במלוא עוזו, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר הערב (ראשון) חזרה לשגרה וסיום הסבב בהתחייבותה של ישראל לעמוד בפני הסכם הפסקת אש. "החזרה לרגיעה היא אפשרית - ומימושה תלוי במחויבותה של ישראל להפסקת אש מוחלטת", אמר הנייה והוסיף לאיים כי "תגובת ההתנגדות תלויה ברמת התקיפות של ישראל שמנסה להרוויח זמן ולמלא אחר צדה בהבנות באיטיות - כדי ליצור מתח בקרב העם הפלסטיני".

שני חיילים נפצעו הערב מפגיעה של פצמ"ר סמוך לשדרות. כוחות ההצלה שהוזעקו למושב לשטח כינוס של צה"ל במושב יכיני, פינו אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשמצבם הוגדר בינוני וקל. בתוך כך, חיל האוויר ממשיך להשמיד יעדי טרור של חמאס בתגובה למטח הכבד לעבר יישובי הדרום. לפי הודעת צה"ל, עד כה הופצצו כ-320 יעדים בשטח הרצועה.

הנייה הוסיף בדבריו כי "ההתנגדות נלחמה בכל אמצעיה על מנת להגן על העם הפלסטיני ויכולותיו, בזמן שישראל תכננה להחמיר את המצב ולהביא אותו לסף הרס כאשר הפציצה בתים ובנייני ממשל והרגה משפחות חפות מפשע. כל אלה הובילו את ההתנגדות להרחיב את מעגל התגובה - לא במטרה להוביל למלחמה חדשה אלא על מנת להגן על העם הפלסטיני".

גם בג'יהאד האסלאמי עלו למתקפה נגד ישראל כשהם מצהירים כי "הפגיעה בחיילי צה"ל, ביישובים ובתושבים באים בתגובה לתקיפותיה של ישראל. המשוואה היא משוואת ההתנגדות בעזה - נלחם בכל אופן שאנחנו יכולים כדי להרתיע את ישראל".

 מוקדם יותר היום התכנס הקבינט המדיני-בטחוני כשבסופו יצאה הודעה לפיה הקבינט הנחה את צה"ל שלא להפסיק בתקיפות התגובה, ואף להיערך לסבב לחימה נוסף. לאחר ההודעה דווח כי חיל האוויר השמיד את ביתו של בנו של מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, תאופיק אבו נעים. על פי מקורות פלסטיניים, בתקיפה נהרגו לפחות שלושה בני אדם נהרגו.

בריאיון שהעניק הערב ל'חברת החדשות', אמר השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי הקבינט הורה לצה"ל להמשיך בתקיפות. בהתייחס להסדרה עם ארגוני הטרור העזתיים, אמר ארדן כי הסדרה כזו חייבת להיות דו-צדדית וכי חמאס חייב לכבד אותה. "אנו רואים מפלה של בניינים וסיכולים, אני מקווה שזה ימשיך ובעוצמה רבה יותר. גם אם ניאלץ לבטל אירועים חשובים, זה לא חשוב כמו בטחון ישראל", אמר חבר הקבינט.

תגיות:הסלמה בדרוםחמאסאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה