חדשות בארץ

קו פרשת המים: חמאס מפרסם את רגע המפגש בין הטיל לרכב

למרות רמתו הגבוהה של הטיל מבחינה טכנולוגית, ניתן ליירטו לפני שהוא יפגע במטרה. עם זאת, מדובר באיום אסטרטגי על הביטחון האישי של תושבי העוטף. צפו בתיעוד רגע פגיעת טיל הקורנט ברכב

רגע הפיצוץ (צילום: מתוך צילום מסך)רגע הפיצוץ (צילום: מתוך צילום מסך)
אא

לאחר שמוקדם יותר היום אישר צה"ל כי הטיל שפגע ברכב ישראלי בכביש 34 והביא למותו של הנהג, הינו טיל נ"ט מונחה לייזר -מסוג "קורנט", מפרסם הערב חמאס את תיעוד הפגיעה המצמררת.

כזכור, רכב ישראלי שנסע בכביש 34 במועצה האזורית חוף אשקלון, ספג פגיעה ישירה של טיל מונחה שהביא למותו הכמעט-במקום של נהג הרכב. בחסדי שמיים, בסמוך לו, במרחק מטרים בודדים, נסע אוטובוס עמוס בחיילים, שרק בנס לא הביא לתוצאה קטלנית ובלתי נתפסת. על פי העדויות מהשטח, לאחר הספיגה, חשו שני חיילים לעזרתו של הנהג, שכבר הספיק לצאת מהרכב ולבקש מהם סיוע. אלא שרק כעבור דקות אחדות מותו נקבע על ידי כוחות מד"א שהוזעקו למקום. 

הסכנה על שלום הנוסעים הישראלים התחדדה היום שבעתיים, כאשר מגלים כי מדובר בטיל שבהגדרתו הינו מהווה איום משמעותי על כלי רכב משוריינים ואף טנקים מסוגים שונים - לרבות את טנק המרכבה הישראלי הידוע בחוזקו. את הסגוליות של הטיל נהוג לתלות בשל כושר החדירה הגבוה שלו והנזק הרב שהוא מחולל למטרה הנחדרת.

9M133 קורנט הוא טיל שנחשב איטי יחסית, אך במקביל מחזיק בטכנולוגיה ייחודית שמאפשרת לו להתביית בקלות על המטרה ולהשמידה. לא ברור מדוע חמאס בחר להתגרות באופן כה חריג במערכת הביטחון כאשר השתמש בטיל זה, אך נראה ברור כי מדובר בחציית קו אדום מבחינת מערכת הביטחון, זאת מאחר, וכאמור, הטיל קורא תיגר אף על משוריינים מודרנים, לא כל שכן על רכבים אזרחיים. 

למעשה, אין זו הפעם הראשונה שחמאס עושה שימוש בטיל זה. כך למשל, הפעם הראשונה שהארגון עשה שימוש בטיל זה היה בדצמבר 2010, אז שיגר חמאס את הקורנט לעבר טנק מרכבה ששהה ברצועה, שמצידו הצליח לבלום את הטיל ולהציל את חיי נוסעיו, אך לא לפני שעשה נזק כבד לטנק כאשר הצליח לחדור את שכבת השריון שלו. באותה שנה ירה חמאס את הטיל שוב - הפעם לעבר מטרה אזרחית, אוטובוס ילדים, והביא לפציעתו האנושה של היליד היחיד ששהה באוטובוס, שמת כעבור ימים מספר.

תגיות:חמאסהסלמה בדרוםנגד טנקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה