חדשות בארץ

דיווח: בחמאס הודיעו על כוונה לנסיגה

על רקע חיסולו הממוקד של בכיר החמאס בעל הקשרים לאיראן, בארגון הטרור העבירו מסר כי הם מעוניינים בהפסקת אש עם ישראל

עזתים מלווים את לוחמי החמאס שנהרגו בהפצצות צה"ל (צילום: חסן הג'דיי, פלאש 90)עזתים מלווים את לוחמי החמאס שנהרגו בהפצצות צה"ל (צילום: חסן הג'דיי, פלאש 90)
אא

ארגון הטרור החמאס העביר הערב (ראשון) מסר לישראל לפיו הם מעוניינים להפסיק את הלחימה עם ישראל – כך דווח ב'חברת החדשות'.

הדיווח מגיע לאחר שטרם חלפו להם שעתיים מאז שצה"ל חיסל את בכיר החמאס שהיה אחראי על העברת הכספים מאיראן לארגוני הטרור. בתוך כך, הפצצות חיל האוויר נמשכות במלוא מעוזן כשלפני זמן קצר הודיע דובר צה"ל כי כלי טיס תקף קבוצת פעילי טרור בדרום רצועת עזה. לפי שעה, בתקשורת הפלסטינית דווח כי בתקיפה נהרגו 2 פעילי הג'יהאד האסלאמי.

מוקדם יותר דווח משרד הבריאות הפלסטיני כי סך כל ההרוגים מהפצצות חיל האוויר הישראלי עולה על לפחות 11 פלסטינים ופציעתן של כ-100. נכון לשעה זו, סך כל ההרוגים הפלסטינים להיום נאמד ב-7. דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס עדכן הערב כי חיל האוויר תקף למעלה מ-280 יעדי טרור ברצועה, והוסיף כי צה"ל ערוך לעוד ימי לחימה וכן לאפשרות של ירי רקטות לגוש דן.

עוד מסר דובר צה"ל כי הוחלט לתגבר את אוגדת עזה, בין היתר בחטיבה 7 של חיל השריון וכן בחטיבת גולני; לדבריו, הודעה על כך ניתנה גם לחטיבת הצנחנים. לפי דובר צה"ל, עד כה זוהו כ-35 פגיעות ישירות של רקטות בשטחים בנויים ברחבי ישראל. יעדי הטרור שהושמדו על ידי צה"ל הכילו אמצעי לחימה מתקדמים.

מוקדם יותר מסר גורם בכיר בחיל האוויר לכלי התקשורת כי מתחילת סבב ההסלמה בדרום, זוהו כ-600 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל – 200 מהם יועדו לאזורים מאוכלסים, כש-86% מהשיגורים יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. לפי הבכיר, צה"ל הוציא לפועל היום רק כמאה תקיפות של מטרות ברצועת עזה. לטענתו, הדרג המדיני הנחה את הצבא להימנע מקורבנות בנפש בצד הפלסטיני. עוד אמר כי ביממה האחרונה חמאס ניסה כמה פעמים לפגוע בחיל האוויר על ידי רחפנים ועליהם חומרי נפץ. "חיל האוויר סיכל את הניסיונות האלה ועד כה לא ידוע על הצלחה אחד המקרים", אמר.


בין היעדים שצה"ל תקף נמנים בניינים רבי קומות, חוליות משגרים, מנהרות טרור, ומחסני נשק. לדברי בכיר חיל האוויר, צה"ל הרחיב את סל המטרות וכי הוא נערך למלחמה בשטח. "לא שלפנו את הכל עדיין, יש עוד הרבה בתכנון", אמר. הגורם מדגיש כי למרות העובדה שצה"ל פועל נגד חמאס והג'יהאד אסלאמי גם יחד, "מבחינתנו חמאס הוא הריבון ותפקידו לסרס את הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני".

בעקבות סבב הלחימה הקשה, נגבו חייהם של 3 ישראלים, הראשון לסבב הוא משה אגדי ז"ל מאשקלון, לאחריו שני אזרחים שזהותם לא ידועה – האחד מפגיעה ישירה במפעל הבטון "סלע" באשקלון, והשני מפגיעת טיל נגד טנקים שנחת על רכבו. בית החולים ברזילי באשקלון דיווח כי  עד כה טופלו כ-131 פצועים בסך הכול: 3 במצב קשה, 3 בינוני, 60 קל ו-62 שלקו בחרדה.

תגיות:חמאסהפסקת אשעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה