חדשות בארץ

בכיר בחיל האוויר: "זוהו 600 שיגורים. נערכים למלחמה"

בעקבות הכרזת חמאס כי ישראל חצתה קו אדום בעת שחיסלה בכיר חמאס, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הרחבת הסבב ומעבר למלחמה כוללת. גורם צבאי: "החמאס והג'יהאד האסלאמי חשופים לפגיעה"

הפצצות חיל האוויר ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)הפצצות חיל האוויר ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

גורם בכיר בחיל האוויר של צה"ל מסר היום כי צה"ל החליט על הרחבתו של בנק המטרות שיושמדו במהלך השעות הקרובות. "ערוכים לאפשרות גם של מלחמה. לא שלפנו את כל הכלים שלנו", אמר הגורם ל'כאן'.

בהתייחסו לפעילותה החיונית של מערכת כיפת ברזל, אמר: "זוהו כ-600 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל. 200 שיגורים נורו לאזורים מיושבים - עם אחוזי יירוט גבוהים של כ-86%. להיות בהגנה זה מורכב, וכל זליגה מתוחקרת ברמות הבכירות בחיל האוויר. אנו פועלים להפתיע גם בקרב ההגנה, אך אין הגנה הרמטית". לדבריו, "היו יותר מ-100 גיחות קרב עד כה, ויש לנו אחיזה רחבה של עזה מבחינת כלי טיס בלתי מאויישים. אנו פועלים באופן כירורגי ומדויק בהתאם להנחיית הדרג המדיני. על כל בניין שאנו מורידים ועל כל תקיפה משמעותית אנו מזהים תגובה אימפולסיבית שלהם. אנו ערוכים להרחבת קו הירי". 

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי בפעילות משותפת עם השב"כ, צה"ל התנקש בחייו של תושב רצועת העזה, האמון על העברות כספים במזומן מאיראן לארגוני טרור ברצועה. למעשה, זו הפעם הראשונה, מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014, שבה צה"ל מודה בחיסול ממוקד בתוככי הרצועה העזתית. בהתייחסו לכך אמר הגורם הצבאי הבכיר כי במערכת הביטחון "ערוכים להמשך מבצעי סיכול", לא לפני שהוסיף ואיים כי "חמאס והג'יהאד האסלאמי חשופים לפגיעה בהם".

"אנו מחדשים סוג של הרתעה. חמאס הוא הריבון ועליו לסרס את הג'יהאד האיסלאמי מלעשות את מה שהוא רוצה", ציין הבכיר. "אפשר להגיע תוך רגעים להסלמה מלאה. אנו פוגעים במנהרות טרור, בחוליות שיגור ובבניינים רבי-קומות. אנו פוגעים גם בבתי הפעילים, המטרות מתרחבות", אמר הקצין. "יש לנו מדרגות תגובה נוספות בסוג ובאיכות המטרות שבתכנון - ואנו נערכים להמשך". 

לדברי הגורם, "הסיכול היה בלב עזה, בשטח אורבני. מספר כלי טיס השתתפו בתקיפה. להסלמה מלאה אפשר להגיע ברגעים, אבל אנחנו מוסיפים עוד ועוד מדרגות מול חמאס והג'יהאד האסלאמי במטרות שאנחנו תוקפים. מנסים לפגוע בחוליות שיגור, פוגעים בבתי הפעילים ועכשיו גם סיכול ממוקד.

"כל פגיעה בשטח מאוכלס מתוחקרת בחיל האוויר. אין הגנה הרמטית. לכל סיכול שאנחנו מבצעים יש תגובה אימפולסיבית של ירי. לא יודע לשלול אפשרות שהם ירחיבו את מעגל הירי".

לפי נוסח הודעת דובר צה"ל, ההרוג בחיסול הוא חאמד אחמד עבד חודרי, בן 34, בעליה של חברת חלפנות הכספים "אלופאק", שביוני 2018 הוגדרה על ידי ישראל כארגון טרור. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, נוסף לחודרי, בהפצצה הישראלית נפצעו עוד שלושה פלסטינים.

בצה"ל דווח כי ההרוג שימש בפועל בחזית השלוחה של איראן ברצועת עזה וכי בעצם פעילותו הפיננסית, קודמה פעילות הטרור האיראנית וכן חלה התעצמות צבאית של מספר ארגוני הטרור ברצועה. נוסף לכך

בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר, התייחס ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, להסלמה בדרום: "הנחיתי את צה"ל להמשיך את התקיפות המסיביות בעזה ולעבות בכוחות שריון, ארטילריה וחי"ר". בעקבות ההסלמה בשעות האחרונות, נתניהו הכריז על מצב מיוחד בעורף, ברדיוס של עד 40 קילומטר מרצועת עזה. לפי החוק, הכרזה על מצב כזה מאפשרת לממשלה להפעיל סמכויות שלא ניתנות לו בעיתות שגרה.

תגיות:מלחמהעזהחיל האווירהסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה