מעניין

מרגש: בן 11 עמד באמצע הכיתה וסיפר איך זה להיות הילד שכולם קוראים לו ’אוטיסט’

"נדהמתי על אומץ הלב שלו", מורה בפוסט מדהים על שגרם להד ציבורי אדיר: תלמיד בן 11 הפתיע כאשר ביקש את רשות הדיבור והחל להסביר על האוטיזם שלו לפני 40 תלמידי כיתתו  

אא

שאל רומרי זאלז - תלמיד כיתה ו' בבית הספר היסודי 'איגל קניון' שבצ'ינו הילס קליפורניה - הפתיע את מורתו ליסה מו, כאשר באמצע תרגיל כיתתי ביקש את רשות הדיבור. 

כשקיבל אותה, נעמד זאלז במרכז הכיתה, והחל בנאום שעד מהרה השאיר את מורתו פעורת פה. "נדהמתי על אומץ הלב שלו", כתבה המורה בעמוד הפייסבוק שלה, וגרמה להד ציבורי אדיר שהעלה באחת את המודעות לאוטיזם. "זה פשוט מדהים לראות איך ילד בן 11 ניגש ומסביר לילדים למה הוא מניח את גב היד על הלחי ומכה את פניו. זה בגלל שזה עוזר לו להרגיש טוב יותר בין החברים שלו...". 

"אני לא עושה את זה כדי להיות מוזר. אני עושה את זה כי יש לי אוטיזם", אמר. 

 

"רומארי מיד הצביע על הילד ואמר: 'זה אני'"

"התלמיד שלי הראה לי שאין אתגר או מכשול שהוא לא מסוגל לצלוח", כתבה המורה. "נכון שהוא סובל מסוג מסוים של אוטיזם, אבל עצם העובדה שהוא התגבר על הבושה שלו ואמר לעצמו 'גם אני יכול לעמוד מול כיתה של 40 ילדים ולדבר' - זה הישג גדול. אני גם מופתעת מהידע שלו על האוטיזם. הוא ממש דיבר באומץ והסביר לנו על ההבדלים וה'מוזרויות' שלו, בדרך שהילדים העריצו אותו. הם הרגישו שאם הם היו במקומו, הם לא היו יכולים להגיב כמו שהוא הגיב".

אמו, אוליביה דאסו - סיפרה מאוחר יותר כי רק לאחרונה הפך בנה למודע לעובדה שהוא סובל מאוטיזם - וגם את זה 'גילה' בכוחות עצמו. "ישבנו וצפינו בסדרת טלוויזיה שבה כיכב ילד הסובל מאוטיזם, ורומארי מיד הצביע על הילד ואמר: 'זה אני. יש לי את זה, ואת יודעת אמא שאני יודע שזה בדיוק זה'. הייתי קצת בהלם. זה לא מסוג הדברים שדיברנו עליהם בבית או אמרנו לו אותם".

המורה סיכמה ואמרה כי כאשר רומארי נכנס לכיתתה בתחילת השנה - הוא היה חסר ביטחון והתמודד עם חשיבה שלילית. "אבל בסביבה החיובית והנכונה שבה אני מדגישה את חשיבות החסד, האמפתיה, החמלה והביטחון העצמי - התלמידים לומדים לעמוד על הזכות שלהם להיות, וזה ההישג הגדול ביותר שלי". 

תגיות:התמודדותילדיםכינויאוטיסטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה