חדשות בארץ

דובר צה"ל: טווח ירי הרקטות עלול להתרחב

בתדרוך לכתבים, מסר תת-אלוף רונן מנליס כי בצה"ל נערכים למספר ימי לחימה, וכי חטיבת שריון תוקפץ בשעות הקרובות לדרום לצורך תגבורה של אוגדת עזה

תקיפת צה"ל ברפיח (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברפיח (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

דובר צה״ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר (ראשון) כי הצבא נערך למספר ימי לחימה בגזרת עזה. בתדרוך לכתבים הצבאיים אמר מנליס כי בשלב זה בצה"ל לא מדברים על הפסקת אש, וכי על פי ההערכות ארגוני הטרור צפויים להגביר בשעות הקרובות את טווח הרקטות שהם משגרים לעבר ישראל.

מנליס – שדיבר בתום הערכת מצב של הרמטכ"ל אביב כוכבי – הוסיף כי הוחלט על הורדתה של חטיבת השריון 7 לגזרת הדרום, על מנת לתגבר את אוגדת עזה ככוח התקפי זמין. הוא ציין כי מתחילת סבב הלחימה ועד עתה זוהו כ- 450 שיגורי רקטות מרצועת עזה. כ- 70% מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ולמעלה מ- 150 יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל.

על פי דובר צה"ל, חיל האוויר תקף עד כה כ- 220 מטרות טרור, ומתחילת סבב הלחימה נהרגו שמונה מחבלים, שלושה מתוכם בתקיפות נגד חוליות של משגרי רקטות. בשעות האחרונות החל חיל האוויר לתקוף קבוצת מטרות טרור, הכוללות אתרים לאחסון אמצעי לחימה עבור ארגוני הטרור התופסים מחסה בסביבת אוכלוסייה אזרחית, בבתי פעילי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ובסמיכות אליהם. בין היתר הותקפו מחסני אמצעי לחימה בבתיהם של פעילי טרור ברפיח וח'אן יונס, וכן מחסן אמצעי לחימה בבית פעיל במערך האווירי של חמאס בעיר עזה. בנוסף, ביממה האחרונה תקף חיל האוויר מבנים ששימשו משרדים של ארגוני הטרור, אתר תת-קרקעי של החמאס ששימש לייצור אמל"ח, כולל רקטות, וכן מנהרה של הג'יהאד האסלאמי שחדרה לשטח ישראל ונועדה לשמש לצורך ביצועו של פיגוע תופת. תקיפות צה"ל ברחבי הרצועה ממשיכות גם בשעה זו.

מנליס דחה בתוקף את הטענות שמפיצים הפלסטינים מאז אתמול, לפיהן אם ובתה התינוקת נהרגו ברצועה כתוצאה מתקיפת צה"ל. "ניתן לקבוע כי הן נהרגו מהפעלת אמל"ח של חמאס שהכיל חומר נפץ - ולא בעקבות תקיפה שלנו", אמר.

על תושבי הדרום עבר לילה מתוח ולא שקט, מלווה באזעקות צבע אדום, בפיצוצים של נפילות רקטות וביירוטים של אחרות על ידי מערכת כיפת ברזל. באשקלון נהרג משה אגדי, תושב העיר, מפגיעת רקטה בחצר בית באשקלון. אגדי לא הספיק להיכנס לממ"ד ונפצע מרסיסים בחזהו ובבטנו. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, והרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. אגדי הי"ד, בן 58 ואב לארבעה, הוא ההרוג הישראלי הראשון מאז מבצע "צוק איתן" ב- 2014.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמירונן מנליס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה