חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: הרוג מפגיעת רקטה באשקלון

ההרוג הוא משה אגדי, בן 58 ואב לארבעה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, לאחר שנפגע מרסיסי רקטה, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו

זירת נפילת הרקטה באשקלון, הלילה (צילום: דוברות איחוד הצלה)זירת נפילת הרקטה באשקלון, הלילה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אא

משה אגדי, תושב אשקלון, נהרג הלילה (ראשון) מפגיעת רקטה בחצר בית באשקלון. אגדי לא הספיק להיכנס לממ"ד ונפצע מרסיסים בחזהו ובבטנו. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הגיע לזירת נפילת הרקטה ואמר: "זוהי שעה קשה לעיר אשקלון. כולנו אבלים, כואבים ושבורים מגודל הטרגדיה שהיכתה באחת המשפחות הוותיקות והמוכרות בעיר אשקלון. העירייה תעמיד לרשות המשפחה את כל הסיוע הדרוש להם בשעה זו ותתמוך בהם ככל שיידרש. בהזדמנות זו, אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים ממטחי הרקטות האחרונים לעבר העיר".

אגדי הי"ד, בן 58 ואב לארבעה, הוא ההרוג הישראלי הראשון מאז מבצע "צוק איתן" ב- 2014. אחיו שי אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "משה רדף אחרי המצוות – תענית דיבור, שבת. כולם יגידו כמה הוא היה אדם ישר, הגון, צנוע וטוב לב. אין דברים כאלה".

"משה ידע לכבד כל אדם וכל חייל, אוהב את כולם ואהוב על הבריות. צנוע ותמים בדרכו, מקבל את כולם בסבר פנים יפות, שמח בחלקו. כיבוד אב ואם כמו שכתוב בספר. לא יודעים איך ממשיכים מכאן. אנחנו מרגישים חסרי אונים. אם הוא היה פה – הוא היה נותן תקווה. זה אובדן שאי אפשר לתאר את זה במילים. אנחנו עדיין לא מעכלים".

האח סיפר כי משה ישן בבית של חמותו, שם נהרג: "אני לא יודע מה הסיפור שהוא לא היה במרחב המוגן. אמא שלי, שתהיה בריאה, בת 82. יש לה 14 ילדים ומעל 100 נכדים ונינים, ואני לא מבין למה היא צריכה בסוף חייה לאבד ילד. כל מי שמכיר את משפחת אגדי מכיר את משה, כמה הוא היה אדם צדיק".

מבית החולים ברזילי נמסר הבוקר כי מתחילת סבב הלחימה פונו לבית החולים 79 נפגעים, הכוללים את ההרוג, פצועה קשה, פצוע בינוני, 50 פצועים קל ו- 26 נפגעי חרדה. 49 מהפצועים שוחררו כבר לבתיהם, 18 בשלבי שחרור , ו- 10 עדיין מאושפזים.

מתחילת סבב הלחימה זוהו כ- 430 שיגורי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו למעלה מ- 100 שיגורים. צה"ל המשיך במהלך הלילה לתקוף יעדי טרור ברחבי הרצועה – עד כה הותקפו כ- 200 מטרות.

בתוך כך, מצרים ממשיכה במאמציה להשיג להפסקת אש בין ישראל וארגוני הטרור ברצועה ולמנוע גלישה לעימות כולל – בשלב זה ללא תוצאות. הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בשעה 12:00, ונכון לעכשיו בישראל לא מדברים על הפסקת אש.

תגיות:רצועת עזהאשקלוןרקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה