חדשות בארץ

הפלסטינים ירו מאות רקטות לשטח ישראל, צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר השמיד מנהרה של הג'יהאד האסלאמי שחדרה לשטח ישראל ויועדה לבצע פיגוע תופת. קשישה כבת 80 נפצעה קשה מרסיסי רקטה שפגעה בבית בקריית גת

תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)תקיפת צה"ל ברצועה (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

הסלמה חמורה בדרום: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הערב (מוצאי שבת) עשרות יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. מדובר בגל נוסף של תקיפות, שבאות בתגובה להסלמה הפלסטינית של היממה האחרונה. בין היעדים שהותקפו – מבנה בן 6 קומות בו שכנו משרדי המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס בשכונת רימאל בעזה, מבנה נוסף בעיר, אתר תת-קרקעי של החמאס לייצור רקטות, ומפקדת גדוד בוריג' של ארגון הטרור בה ממוקמים אתרים לייצור אמצעי לחימה.

משעות הבוקר ירו ארגוני הטרור ברצועת עזה כ- 250 רקטות לעבר שטח ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו לא רק בעוטף עזה, אלא גם באשקלון, בבית שמש וביישובי מטה יהודה. עשרות רקטות יורטו, בחסדי שמיים, על ידי לוחמי מערכת כיפת ברזל. למעלה מ-70% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. מספר נפילות אותרו בשטחים בנויים.

41 נפגעים פונו במהלך היום לבית החולים ברזילי באשקלון, ביניהם אישה כבת 80 שנפצעה באורח קשה בראשה ובגפיה מרסיסי רקטה שפגעה בבית בקריית גת. גבר כבן 50 נפצע באורח בינוני כתוצאה ממטח רקטות שנורה לעבר אשקלון. שאר הפצועים ספגו חבלות אורטופדיות קלות במהלך ריצה למרחב מוגן או שסבלו מחרדה.

אזעקות צבע אדום ממשיכות להישמע באזור הדרום גם לאחר צאת השבת. לפני השעה 22:00 הרחיבו הפלסטינים את מעגל האש ושיגרו רקטות לעבר העיר אשדוד. רקטה נפלה בחצר בית באופקים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים באירוע זה. רקטה נוספת פגעה במבנה ציבורי בקריית גת, שהיה באותה שעה ריק. גם באירוע זה לא היו נפגעים.

ההסלמה הנוכחית החלה אתמול, במהלך ההתפרעויות השבועיות של הפלסטינים על גדר המערכת. בחסות העימותים, ביצע צלף של הג'יהאד האסלאמי ירי לעבר חיילי צה"ל באזור שבין אל-בורייג' לח'אן יונס. לוחם צה"ל נפצע באירוע באורח בינוני בירכו, וחיילת נפצעה קל מאוד. צה"ל הגיב בתקיפת מוצב סמוך, שאויש על ידי אנשי חמאס. 3 מחבלים נהרגו. ארגוני הטרור הגיבו, כאמור, בירי מסיבי של רקטות לעבר שטח ישראל.

במהלך השעות האחרונות תקף צה"ל כ- 120 יעדי טרור ברצועה. מוקדם יותר הערב השמיד חיל האוויר מנהרת טרור התקפית של הג'יהאד האיסלאמי שחדרה לישראל מדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי המנהרה נחפרה מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כללה מספר כניסות. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי "מדובר במנהרה חוצת גדר שהושקעו בה הרבה מאוד משאבים, שחפירתה הואצה בשבועות האחרונים במטרה להכין אותה לביצוע פיגוע". בצה"ל הדגישו כי המנהרה הייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה.

מנליס ציין כי "הג'יהאד האסלאמי פועל בשבועות האחרונים לערעור היציבות ברצועת עזה ולמימוש פיגועים מתחת לרף החשיפה. בפועל אנחנו רואים שחמאס לא מצליח לאכוף את המדיניות שלו על הג'יהאד האסלאמי ומתקשה להכיל את האחריות עליו". דובר צה"ל הדגיש כי החמאס, בהיותו הריבון ברצועה, הוא האחראי למתרחש בה.

בנוסף להשמדת המנהרה, במהלך היום הותקפו 2 חוליות טרור שביצעו ירי תלול מסלול לעבר ישראל. בתקיפות נהרגו בין 5 ל- 6 מחבלים. כמו כן, הותקפו מספר מתחמים צבאיים של חמאס בג'בליה, בעיר עזה ובשכונות תל אל-הוא ושג'עיה, המשמשים לאימונים ולייצור אמצעי לחימה. אחד מן המתחמים משמש את הכוח הימי של הארגון. מתחם צבאי המשותף לחמאס ולג'יהאד האסלאמי בבית לאהיא שבצפון הרצועה הותקף אף הוא. בין יעדי הג'יהאד האסלאמי שהותקפו נמצאים מספר מתחמים צבאיים בשכונות דיר אל-בלח, תל סולטאן, שאטי, ובעיר ח'אן יונס.

בעקבות ההסלמה, הוחלט בצה"ל כבר אמש לחסום אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. תוגברו כוחות של ההגנה האווירית, המודיעין ופיקוד העורף, זאת בנוסף לתגבורן של מספר יחידות קרקעיות. חוף זיקים נסגר למבקרים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת מעברי ארז וכרם שלום, וכן על ביטול מרחב הדיג ברצועת עזה, עד להודעה חדשה.

פיקוד העורף הורה על הפסקת העבודה החקלאית באזור העוטף, והנחה על ביטול הלימודים ביישובי עוטף עזה, מרכז הנגב, לכיש ודרום השפלה. אירועים והתכנסויות המוניות באזורים אלו ייערכו בשטח סגור בלבד ובמגבלה של עד 300 איש. ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הודיע כי כל מוסדות החינוך בעיר יהיו סגורים מחר. גם בערים אשדוד ויבנה לא יתקיימו לימודים.

בהנחייתם של גורמי הביטחון, תנועת הרכבות בין אשקלון ובאר שבע לא חודשה בצאת השבת, ותחנות הרכבת בשדרות, נתיבות ואופקים יישארו סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (בין רעננה לבאר שבע) יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת אשקלון. נוסעים מבאר שבע ואליה ישתמשו בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיים מוקדם יותר הערכת מצב, בהשתתפותם של ראש השב״כ, סגן הרמטכ״ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל-האוויר, מפקד פיקוד העורף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אחר הצהריים דיון חירום בקריה בתל אביב. ההערכות הן, כי סבב הלחימה הנוכחי יימשך לכל הפחות מספר ימים. גורם ביטחוני מסר כי בשלב זה לא דנים בהפסקת אש.

(עודכן: 22:25)

תגיות:כיפת ברזלחמאסרצועת עזהצה"להג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה