הפרשת חלה

"כבר עשיתי הפרשות חלה, מה יכול להתחדש הפעם?" - הסיפור המפעים של אורטל

הרופאים לא הצליחו לזהות את הבעיה, ורק ידעו לומר שהילד בסכנה. עד לערב הפרשת החלה עם הרבנית אסתר לימור

  • כ"ז ניסן התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"לבן שלנו היה חום גבוה, והרופאה אמרה שהוא כנראה מפתח דלקת גרון", מספרת אורטל יצחקוב, אם לילד מתוק בן כמעט 5, את סיפור הנס שלה. "עשו לו משטח גרון ועוד לפני התוצאות כבר התחלנו לתת לו אנטיביוטיקה, ולמרות זאת החום לא ירד במשך 3 ימים. גם כשהלך לגן, הוא היה אפאתי מאד. כשחזר הביתה – היה עייף ומיד הלך לישון, כשקם – אכל משהו, אמר שהוא מרגיש לא טוב ונרדם שוב עד 19:00 בערב. הערנו אותו כדי שייקח אנטיביוטיקה – והוא נרדם שוב עד 07:00 בבוקר.

"ביום חמישי ראינו שהוא אפאתי מאד, והחלטנו להזמין טיפול נמרץ. באמבולנס, הוא התחיל לפרכס. הגענו לבית החולים והתחלנו במערך של בדיקות, שבסופן מצאו שהבדיקות תקינות. בשישי בבוקר המצב החמיר, והפרכוסים הלכו וגברו.

"באותו ערב עשינו הפרשת חלה ראשונה. זה היה ערב של קריעת שערי שמיים. הערב היה מיוחד מאד, עם הרבה דמעות. אבל במהלך הערב קיבלתי טלפונים מביה"ח, שמרדימים ומנשימים אותו, על מנת לראות שהכל בסדר. הילד שלי, בסך הכל בן 4 ו-7 חודשים, היה בטיפול נמרץ קרוב לשבוע.

"לאחר שבוע, בדיוק בל"ג בעומר, בהילולא של רשב"י, הוא סוף כל סוף התעורר – אבל הוא רק נתן לי יד, ולא דיבר. מכאן למדנו שצריך להודות על הכל, ושום דבר לא ברור מאליו. ואז הכל חזר על עצמו - שוב התחילו פרכוסים במשך שבוע. עברנו מסע של בדיקות חוזרות ונשנות. לא פשוט לראות את הילד שלך מובל בתוך מיטה עם חמצן, כשעדיין אין כיוון מה הבעיה, ורק יודעים שהוא בסכנה", אומרת אורטל כשדמעות בעיניה.

"לאחר יומיים, כשהילד עובר 40 פרכוסים ביום, הרגשתי שאנחנו על סף התמוטטות רגשית. הרופאים ידעו רק להגיד שהם חושבים שזו תסמונת אפילפטית, אבל הם עדיין לא יודעים מה התרופה המתאימה".

בשלב הזה הבינה אורטל שהיא צריכה לעשות משהו מעבר להשתדלות הברורה עם הרופאים. משהו רוחני, שיוסיף זכויות לילד שלה. "התקשרתי לחברה שלי, שיעצה לי להתקשר להידברות ולהזמין ערב עם רבנית. החלטתי שזה באמת רעיון מתאים, וקיוויתי שערב כזה ימשוך לנו ישועות. הזמנו את הרבנית אסתר לימור, ועד שהגיעו כל האורחים – נכנסתי אליה לרכב, ולא הפסקתי לבכות. כבר כמה הפרשות חלה עשינו  לפני כן, שאלתי את עצמי – האם כאן תגיע הישועה שלי? מה כבר יכול להתחדש הפעם? הרבנית לא הפסיקה לעודד אותי, וסיפרה לי ישועות שהיו פה בהידברות.

"בערב עצמו, הרבנית שרה, שמחה והרקידה את כולן, ואמרה לי 'תשמחי! השם לא אוהב עצבות'. היא נתנה לי כל כך הרבה כח ובטחון, ומצאתי את עצמי אומרת לקב"ה – אני מאמינה שהילד שלי יהיה בריא!".

בבוקר למחרת החליטה אורטל לעשות צעד נוסף לזכות בנה, וחתמה על הוראת קבע להידברות.

"קצת אחרי זה, בעלי מתקשר אלי מביה"ח, ואומר שכל הלילה לא היו פרכוסים, וגם בבוקר לא היו. הילד הועבר למחלקת טיפול נמרץ ביניים, ומשם למחלקה רגילה. זכינו שבליל שבועות הילד כבר דיבר, ואח"כ גם זכר את כל המשפחה והחברים. הרופאים לא האמינו לנס שקרה לנו. הילד פשוט הבריא.

"זכינו גם להודות להשם במסיבת הודיה, עוד לפני שהילד חזר הביתה. בבין הזמנים זכינו לקבל אותו בחזרה הביתה. היום, לאחר 7 שבתות בבית החולים, כל שבת היא מתנה מחדש".

מח' חוגי בית והפרשות חלה – להזמנות חוג בית והפרשת חלה: טל' 073-2221290, מייל aviva@htv.co.il

תגיות:ישועותהפרשת חלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה