חדשות בארץ

שליח טראמפ: "הנשיא לא אחראי על מעשי האנטישמיות של תומכיו"

ג'ייסון גרינבלט, בכיר הממשל האמריקני, היה הראשון שיצא חוצץ כנגד הקריקטורה השנויה-במחלוקת של ה'ניו יורק טיימס' כאשר מיהר לכנות "אנטישמית". גרינבלט: "אסור לנו לקבל לעולם נרטיבים שטוענים כי לישראל אין זכות קיום"

גרינבלט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גרינבלט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, התנער היום (רביעי) מהקשר בין טראמפ לבין חלק מתומכיו – הנוקטים בעמדות לאומניות-אנטישמיות. "הנשיא טראמפ לא אחראי לפעולות השנאה או לדעותיהם של אי אילו מהאנשים הטוענים כי הם תומכים בו", אמר בריאיון לג'רוזלם פוסט.

גרינבלט הוסיף: "הנשיא טראמפ אמר כי 'אנחנו חייבים לעמוד לצדם של אחיותינו ואחינו היהודים' כדי להביס את האנטישמיות ולהעלים את כוחות השנאה, אלו המחפשים את השמדת היהודים, אנו נשמיד אותם".

לאחרונה פרסם הארגון היהודי 'הליגה נגד השמצה', דו"ח לפיו מקרי האלימות האנטישמיות הוכפלו באופן יחסי לעומת 2017, כשברוב מהמקרים זהות התוקפים משתייכים לימין הקיצוני אוהד טראמפ. גרינבלט מסכים לכך אך מסתייג באומרו כי "מוסדות יהודיים ואזרחים יהודיים הם תחת מתקפה בלי קשר למנהיגותינו הפוליטית", טען והוסיף כי "עלינו להיות על המשמר בגינוי המקרים כשאנו מבחינים בהם, וממשיכים ללמד את ילדינו את החשיבות שבסובלנות וכבוד". גרינבלט סיפר כי בפעם הראשונה בחייו שביקר באירופה, הוא היה "המום ועצוב", כשנוכח לראות את האבטחה הנרחבת סביב בתי כנסת ברחבי היבשת.

"כעת, כשהאנטישמיות והשנאה הזו עשתה את דרכה לפה, לאמריקה, לאחרונה גם לעיירה פאווי מחוץ לסן דייגו, וקצת לפני זה בבית הכנסת בפיטסבורג, אנו מוטרדים ביותר מהבעיה העמוקה הזו", אמר גרינבלט. "יהודים ברחבי העולם ממשיכים להיות בסיכון על ידי אנטישמיות. לדאבוני, זו בעיה אמיתית ושרירה בעולמנו".

בתחילת השבוע פרסם ה'ניו יורק טיימס' קריקטורה המציגה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ככלב נחייה כשהוא מוביל את הנשיא האמריקני אשר מוצג כאדם עיוור. אחד מראשוני הבכירים לגנות את הקריקטורה, היה גרינבלט כאשר הגדיר אותה "אנטישמית". בהמשך, גם במערכת הודו כי אכן מדובר היה באיור בעל נרטיבים אנטישמיים. "הקריקטורה לא רק הייתה מסוכנת - היא הייתה מתועבת", כתב אז השליח האמריקני ברשתות החברתיות. "עיתון הניו יורק טיימס חייב להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב לעולם, לתחקר את עצמו כדי להבין איך נמנעים מהמצב הזה ולחלוק עם העולם את תוצאות התחקיר".

"אסור לנו לקבל לעולם נרטיבים שטוענים כי לישראל אין זכות קיום", אמר גרינבלט והוסיף כי "אנטי-ציונות - ההתכחשות ללגיטימיות של מדינת ישראל כמדינת היהודים - היא אנטישמיות ברורה, וממשל טראמפ ימשיך להילחם ברעיון הזה ללא הרף". גרינבלט הבהיר כי ממשל טראמפ "מחוייב למלחמה באנטישמיות על כל סוגיה".

תגיות:אנטישמיות.דונלד טראמפג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה