חדשות בארץ

הרב שלום כהן: "עם גיוס ובלי תקציבים – אין ממשלה"

על רקע המשא ומתן שמנהלות המפלגות החרדיות עם מפלגת השלטון, מצהיר חכם שלום כהן כי אם לא תוסדר גזירת הגיוס, החרדים לא יצטרפו לממשלה

נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נשיא מועצת החכמים, הרב שלום כהן (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בישיבת מטה שנערכה היום (שלישי) במשרדי ועד הישיבות בירושלים, בהשתתפות נשיא מועצת גדולי התורה של יהדות התורה, הרב גרשון אדלשטיין, ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, דנו בשמירת עקרונות הדגל של היהדות החרדית.

על רקע הדרישות הקואליציוניות שהציבו המפלגות החרדיות בפני הליכוד, ניצב לו ההתנגדות לחוק הגיוס חובה כעקרון מרכזי בתנאים לכניסה לממשלה ה-34. בדברים שנשא חכם שלום כהן, אמר: "ברוך השם שנתרבו הנציגים החרדים בממשלה. אנחנו עומדים עליהם שלא ישתתפו בממשלה בשום אופן אלא אם הישיבות יוכלו להתקיים הם מבחינה כספית, הן מבחינת גיוסו והן בכל העניינים".

כן גם אמרו, מוקדם יותר החודש, ביהדות התורה כי הם לא מתכוונים להתפשר על נושא זה. "הסיעה קיבלה החלטה שאנחנו נעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף", מסרה יהדות התורה בהודעה לתקשורת. "במקביל אנחנו מודיעים לראשי המטות בכל הארץ להישאר בכוננות מלאה, במידה וחס וחלילה הנושא הזה לא ייפתר. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות", אמרו.

חרף העובדה כי הוא המליץ בפני נשיא המדינה על בנימין נתניהו לראשות ממשלה, עדיין נחשב אביגדור ליברמן, מי שנחשב כהרוח החיה לקידום חוק גיוס חובה, ללשון מאזניים בממשלה הבאה, וזאת לאור דרישותיו החריגות שגורמות לבריחת לרתיעת המפלגות החרדיות מממשלה שבה הוא יהיה חבר. התקוממות החרדים נגדו באה לאחר שהרבה להציב את דרישות הסף שלו להצטרפות לממשלת נתניהו, ביניהן העברת חוק גיוס חובה, כשהוא אף הוסיף לכך הצהרה כי "גם במחיר של בחירות חדשות, לא יהיה שום ויתור בנושא חוק הגיוס לבני ישיבות".

לדברי ליברמן, "לרוקן את החוק - אנחנו לא נסכים. אנחנו נקפיד על שוויון. לא נוותר על פסיק ולא על נקודה. נעביר את החוק באותו נוסח. זה בעד מדינת ישראל לא נגד החרדים. בעד צה"ל. התייעצנו עם דתיים וחרדים", אמר שר הביטחון לשעבר והוסיף כי הוא "לא מבין את כל המשבר שהם מנסים לייצר. יש פה שכרון כוח, חטא היוהרה. לכן הגישה של אנחנו נדרוש או נקבל".

תגיות:חוק הגיוסהרב שלום כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה