חדשות בארץ

מה עומד מאחורי גל הענק של החיפושיות השחורות בשעות הלילה?

החיפושיות מסוג "רצנית אוליביה", שהגיעו בהמוניהן לארץ וגרמו לבהלה בקרב רבים, אינן מסוכנות לבני אדם ודווקא מועילות לחקלאות. במשרד להגנת הסביבה מזהירים שלא לבצע הדברה נרחבת נגד החיפושיות. על פי ההערכות, הגל הטורדני עתיד לחלוף בתוך זמן קצר

חיפושית מסוג "רצנית אוליביה" (קרדיט: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)חיפושית מסוג "רצנית אוליביה" (קרדיט: ד"ר אורי שלום, המשרד להגנת הסביבה)
אא

בימים האחרונים הגיע לישראל גל ענק של חיפושיות שחורות, שנצפו ביישובים רבים ברחבי הארץ, וגרמו לבהלה בקרב התושבים, במיוחד כאשר נתקלו בהן בשעות הלילה. המשרד להגנת הסביבה מסר כי מדובר בחיפושית ממשפחת הרצניתיים (Carabidae), המכונה "רצנית אוליביה".

גודלן של החיפושיות אינו עולה על 2.5 ס"מ, ולמרות החששות מהן מדובר בסוג של חיפושיות שאינו מסוכן לבני אדם ואינו מעביר מחלות. במשרד להגנת הסביבה הבהירו כי דווקא מדובר בחיפושית שמועילה לחקלאות, היות והיא טורפת ביעילות רבה חרקים בשטחים חקלאיים, ביניהם גם מזיקים תברואתיים.

החיפושיות מגיעות בתעופה לתחום העירוני משטחים פתוחים בשעות הערב. עם הגעתן הם נוחתות בקרקע ומחפשות מקום מסתור. לרוב הן מתות בתוך שעות ספורות. הגעתן בכמויות גדולות מהווה אומנם סוג של מטרד, במיוחד לאלו מבינינו שנוהגים לערוך הליכות ליליות לשם בריאות הגוף, אך על פי ההערכות גל ה"רצנית אוליביה" עתיד לחלוף בתוך זמן קצר.

מתברר כי עצימותה של הופעת ה"רצנית אוליביה" אינה ייחודית לישראל. בשבועות האחרונים ביקרו החיפושיות השחורות בהמוניהן במדינות שונות ברחבי המזרח התיכון: תחילה בסעודיה, לאחר מכן בעיראק ובסוריה, ולאחרונה גם בירדן. ההערכה היא, כי בדומה ל'מתקפת' הפרפרים האדירה שנחתה על ישראל בחודש שעבר, ההופעה החריגה של החיפושיות נובעת אף היא ממזג האוויר הגשום ששרר בחודש האחרון במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט.

בסעודיה הגיבו על בואן של האורחות הבלתי קרואות בריסוס מסיבי. במשרד להגנת הסביבה, לעומת זאת, הדגישו כי אין לנקוט הדברה נרחבת אלא במקרים מיוחדים בלבד – כאשר החיפושית מופיעה בצורה חריגה והמונית בתחומי יישוב, ובמקום שהיא גורמת בפועל למטרד. במשרד ציינו כי ניתן לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש, והזהירו כי מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב כמי שביצע הדברה רשלנית ואסורה, ובהתאם לכך הוא יינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק במקרים כגון אלו.

תגיות:המשרד להגנת הסביבהחיפושית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה