חדשות בארץ

צה"ל: שיגור הרקטה אמש לעבר ישראל – ירי מכוון של הג’יהאד האסלאמי

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי הג'יהאד האסלאמי פועל בשבועות האחרונים לסכל את המאמצים להשיג הסדרה בין ישראל והחמאס

הג’יהאד האסלאמי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)הג’יהאד האסלאמי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר הבוקר (שלישי) כי ירי הרקטה אמש מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היה "ירי מכוון" שבוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי, וזאת כחלק מניסיונותיו בשבועות האחרונים לדרדר את המצב הביטחוני ולפגוע בתהליך ההסדרה המתגבש בין ישראל והחמאס. בתגובה לירי, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים כי מרחב הדיג ברצועה יצומצם מ- 15 מייל ימיים ל- 6 מייל ימיים בלבד.

מנליס הוסיף, כי ירי הרקטה בוצע מאזור אל-עטטרה שבצפון הרצועה. לדבריו, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בהאא אבו אל-עטאא, הוא העומד מאחורי הניסיונות ללבות מחדש את האש, וזאת בהכוונתו הישירה של מנהיג ארגון הטרור, זיאד נחאלה, הפועל מסוריה. נחאלה בן ה- 65, אסיר לשעבר בכלא הישראלי, מונה בתחילת השנה למחליפו של המנהיג הקודם, רמדאן שלח, וזאת לאחר שזה לקה בשבץ.

הרקטה ששוגרה אמש לעבר ישראל נחתה בים, מספר קילומטרים מול חוף אשדוד. בחסדי שמיים, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. אזעקת צבע אדום ומערכת כיפת ברזל לא הופעלו, מכיוון שהרקטה לא חדרה לתוך ישראל. לפני כשבוע וחצי ניסו מחבלי הג'יהאד האסלאמי לירות רקטה מהרצועה לעבר שטח ישראל, אך היא התפוצצה בשטח פתוח בתוך הרצועה.

תגיות:רצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה