חדשות בארץ

דיווח: ישראל תגייס תרומות עבור הרשות הפלסטינית

על רקע המשבר הכלכלי החמור של הרשות וסירובו העיקש של אבו מאזן לקבל כספי מיסים מישראל, ישראל תנסה לגייס תרומות לפרויקטים אזרחיים בגדה

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

לקראת כינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית שתתקיים מחר (שלישי) בבריסל, ישראל תפנה למדינות אלה במטרה לגייס כסף עבור מספר פרויקטים אזרחיים בגדה הפלסטינית – כך דווח הערב (שני) ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, מדובר בעיקר בפרויקטים בתחום המים ואיכות הסביבה, שאושרו על ידי ממשלת ישראל, אלא שלאור עלותו הנאמדת במאות מיליוני דולרים, ישראל צפויה לבקש זאת ממדינות זרות.

חברי המשלחת הישראלית לכינוס בבריסל כוללים את סמנכ"לית משרד החוץ יעל רביה-צדוק, וכן נציג מיחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ומנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי. לדברי בכיר ישראלי, באופן מסורתי, לא נהגה ישראל להציג בכינוס פרויקטים המיועדים לגדה המערבית אלא רק לרצועת עזה. "לא היינו רוצים שהפרויקטים האלה ייתקעו כי האמריקנים לא מדברים עם הפלסטינים", הביע הבכיר את חששו לנוכח הסירוב האמריקני לתמיכה.

בתוך כך, מוקדם יותר דווח כי חרף הסירוב הפלסטיני, ישראל העבירה לבנקים הפלסטינים את כספי המיסים לרשות הפלסטינית. הכספים, שנאמדו בסכום של מעל חצי מיליארד דולר, הושבו על ידי הפלסטינים לישראל. שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אף טען היום כי זוהי הפעם השלישית שבה ישראל מנסה להעביר כספים לרשות אך נדחים שוב ושוב על ידי משרד האוצר הפלסטיני.

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דחה הבוקר  את המאמצים לשכנעו לקבל את כספי המיסים שגובה עבורו ישראל. "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם ישראל, אבל לא בכל מחיר", אמר אבו מאזן, "בסופו של דבר ישראל תחזיר לנו את הכספים האלו".

אתמול דווח כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם שר האוצר, משה כחלון, במטרה למצוא פתרונות למשבר הכלכלי החמור שבו מצויה הרשות הפלסטינית, כשבמהלך הפגישה נידונה האפשרות להפעיל לחץ על אבו מאזן שייעתר לקבל את שאר כספי המיסים. סך כספי המיסים הכולל נאמד על כחצי מיליארד שקלים, מהם החליטה ישראל, בפברואר האחרון, לקזז כעשרות מיליוני שקלים כעונש על כך שהרשות מממנת משכורות של מחבלים.

כן גם השר לענייני אסירים לשעבר, אשרף אל אג'רמי, אמר הבוקר בראיון ב"כאן ב'" כי הרשות הפלסטינית עשויה להכריז על קיצם של הסכמי אוסלו וחזרה למצב הקודם. "אני חושב שבחודש מאי הרשות תלך לצעדים משמעותיים בכל מה שקשור לקשר עם ישראל. אני לא יודע מה בדיוק הצעדים, אבל חלק מהם אולי להכריז חד משמעית שהסכם אוסלו מת, ואין כל קשר והתחייבות פלסטינית לכל מה שבא בהסכמי אוסלו, זה אחד הצעדים", אמר השר הפלסטיני לשעבר.

תגיות:חוק הקיזוזהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה