פסח

איך להתכונן לפסח? חמש עצות מהרב יעקב אדלשטיין זצ"ל

הבת רבקה: "אבא היה אומר: 'אני עושה סדר כמו שאבא שלי עשה. אבא שלי עשה סדר כמו שאבא שלו עשה. אבא שלו עשה סדר כמו שאבא שלו עשה'... הוא המשיך ואמר שככה מגיעים עד למשה רבנו". מתוך ספרם של ידידיה מאיר וסיון רהב-מאיר על הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל, "סולם יעקב"

אא
  • פעם חזר הרב אדלשטיין ממכירת החמץ בערב פסח, וברחוב הראשי של רמת השרון, רחוב סוקולוב, היו פקקים שעיכבו אותו. שאר הנהגים בפקק צפרו ורטנו על האיחור, אבל הרב הסתכל על העומס בחיוך, ואמר: "עם ישראל קדושים. עסוקים בהכנות לפסח...".

הסיפור הקטן הזה, אמר התלמיד שהיה איתו באותו אירוע, מלמד הרבה על השקפת חייו: אפשר להתרגז ולהתעצבן בגלל קושי זמני, אבל אפשר לראות את התמונה הגדולה יותר, שהיא מרגשת ומשמחת ובעלת משמעות.

  • בליל הסדר הרב היה שר: "ממצרים גאלתנו, ומבית עבדים פדיתנו",ּ ולפעמים היה מוסיף גם את המילים: "מבית סטלין פדיתנו", על יציאת מצרים הפרטית שלו מרוסיה. וכך היה אומר: "מי שיש לו סיפור אישי על נס פרטי שנעשה עימו, שניצל מצרה ומצוקה, מן הראוי שיספר אותו לבני ביתו בליל הסדר, כי זה הזמן לספר סיפורי השגחה פרטית המגדילים את האמונה".
    ידידיה מאיר והרב אדלשטיין זצ''לידידיה מאיר והרב אדלשטיין זצ''ל
  • מספר הבן הרב יצחק: "הרב היה עושה עסק מכל חג, ובפרט בפסח. בבדיקת חמץ, הוא היה מחפש בעסק גדול את עשרת הפתיתים, ומכל פתית שנמצא הוא היה עושה עניין. בביטול החמץ הוא היה רוקע ברגליים עם הילדים כשאמר את הנוסח, 'ליבטל ולהווי הפקר', כדי להחדיר בלבנו הילדים את המסר. הוא הוסיף גם הומור. הוא היה קורא לפתיתים שנוהגים להחביא על שם עשרת בני המן. הו, מצאתי את ויזתא! נו, נשאר לי למצוא רק את ארידי...".
  • הרב הקפיד שגם אחד הבנים שלו ולא רק הנכדים ישאל מה נשתנה, בגלל מצוות "והגדת לבנך". זו מצווה מן התורה, אמר, ויש להחמיר בה כדי לצאת ידי ספק, ולכן גם אחד המבוגרים שאל את הקושיות.
  • הבת רבקה: "החוויה של ליל הסדר זכורה לי מאוד. הוא היה אומר: 'אני עושה סדר כמו שאבא שלי עשה. אבא שלי עשה סדר כמו שאבא שלו עשה. אבא שלו עשה סדר כמו שאבא שלו עשה'... הוא המשיך ואמר שככה מגיעים עד למשה רבנו. הוא נתן הרגשה שאנחנו לא משהו חדש, אנחנו מחוברים בשורשים מאוד חזקים למשה רבנו. זה היה הקו בבית. אין תורות חדשות, לא משנים דברים, יש תורה מקורית ואנחנו משתדלים לחיות אותה".

למכירת חמץ תשפ"ב, באישורו של הרב זמיר כהן - בקלות ובחינם, לחצו כאן.

תגיות:סיון רהב מאירידידה מאירהרב יעקב אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה