בריאות ותזונה

לא יאומן: שפשף את גופו בעלי סרפד למשך שלושה שבועות, וזה מה שקרה לו

כשגוראן פבלוביק גילה את יתרונותיו הבריאותיים של שיח הסרפד - היה זה בנסיבות כאובות במיוחד, של מחלת קדחת השחת בה חלה. "מי שהתמודד אי פעם עם קדחת השחת יודע כי מדובר באחת המחלות הכי מציקות שיש"

עלי סרפד (צילום: shutterstock)עלי סרפד (צילום: shutterstock)
אא

זה אולי נשמע מטורף, אבל כשגוראן פבלוביק גילה את יתרונותיו הבריאותיים של שיח הסרפד - היה זה בנסיבות כאובות במיוחד, של מחלת קדחת השחת בה חלה. "מי שהתמודד אי פעם עם קדחת השחת יודע כי מדובר באחת המחלות הכי מציקות שיש", כתב פבלוביק בפוסט שהפך עד מהרה לויראלי.

"ההתעטשויות לא הפסיקו, החום המשיך לעלות והאף לא הפסיק לנזול", הוא מתאר. "כל חיי סבלתי מקדחת השחת, אבל לפני כמה שנים גילה לי איש זקן את הסוד שהיה שמור במשפחתו מזה שנים: עלי סרפד. הוא יעץ לי לקטוף את העלים הדוקרניים ממש עם תחילת האביב, וייעץ לי לשפשף בהם את גופי אחת לשבוע, למשך כמה שבועות".

תחילה הטיל פבלוביק ספק בעצה של האיש הזקן. "אבל אז, ככל שחשבתי על זה יותר, הבנתי שאין לי מה להפסיד. מה כבר זה יכול לעשות למערכת החיסון שלי? לשגע אותה יותר ממה שהיא כבר משוגעת?".

 

פבלוביק החליט שהוא נשמע לעצתו של הזקן, ושפשף את ידיו באבקת פרחי הסרפד למשך שלושה שבועות וראה זה פלא - זה עבד. "היום, אני שלוש שנים אחרי ה'טיפול' ההוא, והמחלה לא חזרה מאז".

מה בעצם עזר לטפל בתופעות הנלוות למחלה? לדברי אנשי מקצוע, צריבתו של הסרפד המכיל חומצת נמלים והיסטמין - עזר להוריד את רמת הרעלים בגוף.

בארצנו הקטנטונת גדל הסרפד פרא ומשמש בעיקר כמספוא לבהמות, אך בימים עברו נהגה הרפואה המסורתית להשתמש בעלי הסרפד לשלל בעיות רפואיות, לרבות טיפול בדלקת פרקים וניקוי הדם מחומצות ורעלים.

תגיות:עצהחום גבוהסרפד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה