חדשות בארץ

אז מה יש לנו כאן: דרישות ליברמן נחשפות

בעוד ביהדות התורה לא מתפשרים על תקציב מערכת הבריאות וכבר החלו בשיחות הקואליציוניות, בישראל ביתנו ביטלו את הפגישה שנקבעה למחר במסגרת מאבקיהם לקידומו של חוק גיוס חובה, לצד דרישות פרסונאליות

ליברמן עם נשיא המדינה וראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן עם נשיא המדינה וראש הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חוסר התאמה בין הדרישות לכוח האלקטורלי? הדד-ליין הראשון להרכבת הממשלה יסתיים בעוד כשבועיים וחצי, ועל רקע זה נעשים מאמצים כבירים להגיע להסכמים קואליציוניים בהקדם האפשרי עם כלל המפלגות – כולן מפלגות קטנות.

בעוד שהמשא ומתן מול המפלגות החרדיות התנהל בצורה חלקה, במפלגות האחרות מתגלעים חילוקי דעות קשים בין צוות המשא ומתן של הליכוד לבין כלל המפלגות. כן למשל דווח בכולנו דרשו מו"מ ישיר עם ראש הממשלה נתניהו ולא מול צוותו. אך מי שעלה על כולן היה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהפליא בדרישותיו. הערב (ראשון) דווח ב'חברת החדשות' כי בין דרישותיו של ליברמן ניצבת לה הדרישה החד-משמעית לסגור את משרד המודיעין לצד קבלת תיק ירושלים והתפוצות.

הערכה היא כי לנוכח ההנחה הרווחת כי פניו של יו"ר ישראל ביתנו למשרד הביטחון, דורש את ביטולו של המשרד לענייני מודיעין, שמופקד כיום בידיו של בכיר הליכוד, ישראל כ"ץ. דרישתו באה על רקע הביקורת שנשמעה מצד שרי ביטחון קודמים שקבלו כי משרדים קטנים השתלטו על חלקים לגיטימיים ממשרדם.

מעבר לדרישה זו כאמור, ליברמן דורש אף את תיק ירושלים והתפוצות. נכון לשעה זו, לא ברור אם מדובר במשרת שר נוספת או מינויו גם לתפקיד זה, לצד תיק הביטחון. עם זאת, מסתמן כי הדרישה העיקרית של מפלגתו היא העברה של חוק גיוס חובה עם סנקציות פליליות על משתמטים. יחד עם זאת, בעקבות החשש כי בג"ץ יפקיע מידי הכנסת את העברתו של חוק זה, צפוי כי הוא ידרוש גם חקיקת פסקת ההתגברות, אשר מפקיעה מצידה את סמכותו של בית המשפט העליון להתערב בתהליכיה של הרשות המחוקקת.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, ביהדות התורה טרם העלו את סוגיית חוק הגיוס על שולחן המשא ומתן הקואליציוני וכי הם יניחו את עקרונותיהם בשלבים הסופיים של המגעים. בתוך כך, ביהדות התורה הצהירו על שלל כוונותיהם לשיפור פני מערכת הבריאות. על פי דרישותיהם המפורטות, תקציב סל התרופות יוגדל ב-250 מיליון שקל בשנה, וכן הגדלת תקציב משרד הבריאות לסך של 750 מיליון שקל.

עוד בדרישות של יהדות התורה - הגדלת מספר מיטות האשפוז לנפש, וכן תקציב ענק של כמיליארד שקל לתמיכה בבתי החולים הציבוריים. בעבר התבטא ליצמן כי מקור המימון יהיה מהעלאת המיסים, כעת הבהירו ביהדות התורה כי חצי מתקציבי הענק ימומנו גם מקופת המדינה.

"אנחנו נתעקש על הסעיפים האלה", הדגישו ביהדות התורה. "אנחנו מצפים ממי שעשה רעש סביב מערכת הבריאות לפני הבחירות לא להשאיר את ליצמן להתמודד לבד מול החולים", אמרו.

תגיות:יהדות התורהאביגדור ליברמןחוק הגיוסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה