חדשות בארץ

פגישת חירום: נחשף תוכן פגישתם של נתניהו וכחלון

על רקע הרושם המטעה כי ראש הממשלה נפגש עם כחלון לשיחות על עתיד הקואליציה הנרקמת, נחשף כי מדובר בפגישת חירום בעקבות המצב הכלכלי החמור ביותר של הרשות הפלסטינית

ראש הממשלה עם שר האוצר ( צילום: אהרון קרון, פלאש 90)ראש הממשלה עם שר האוצר ( צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
אא

בעיצומם של השיחות הקדחתניות שמנהלת הליכוד עם השותפים לממשלה הבאה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (ראשון) עם שר האוצר, משה כחלון, במטרה למצוא פתרון למשבר הכלכלי הקשה שפוקד את הרשות הפלסטינית בעקבות חוק הקיזוז של משכורות המחבלים שהביא לפגיעה בכלכלה הפלסטינית - כך דווח הערב ב'חברת החדשות'.

בניגוד לדעתם של ראשי מערכת הביטחון, בפברואר האחרון החליט הקבינט המדיני-בטחוני על יישום החוק לקיזוז משכורות מחבלים, לפיו סכום של כחצי מיליארד שקל שהיה אמור להיות מועבר לרשות, יקוזז. כספים אלה נגבים על ידי ממשלת ישראל עבור הרשות הפלסטינית, והוא מהווה יותר ממחצית תקציב הרשות. למרות שכאמור, כספים אלה שייכים לרשות הפלסטינית, החליטה ישראל שלא להעבירם לרשותם, זאת מאחר והם מוקדשים, רובם ככולם, לכיסוי משכורות של מחבלים מורשעים.

בעקבות הקיצוץ, הודיע אבו מאזן כי רמאללה לא מוכנה לקבל יותר את כלל כספי המסים שישראל גובה עבורה, "השהידים, האסירים והפצועים הם המכובדים שבעמנו, לא נקבל מהכספים המקוזזים אפילו מטבע אחד. כל סכום שיש לנו יוקצה לשהידים ולאסירים", אמר.

חרם זה הצטרף להודעת הפלסטינים כי הם דוחים את כספי הסיוע האמריקניים שעומדים על סך של 60 מיליון דולר, זאת בעקבות החשש כי היא תהיה חשופה לתביעות משפטיות במסגרת החוקים למלחמה בטרור שנחקקו לאחרונה במספר מדינות בארצות הברית.

הערב, כאמור, חוששים בירושלים כי הדבר יוביל דה-פקטו לקריסה של הרשות הפלסטינית. בפגישתם, נתניהו וכחלון דנו במאמצים לשכנע את אבו מאזן לקבל את מאות מיליוני השקלים מישראל. בשתי הלשכות סירבו להתייחס לפרטים.

כזכור, בשבוע שעבר דווח בחברת החדשות כי בשיחות סגורות של צמרת ההנהגה הפלסטינית, הזהיר בכיר ברשות הפלסטינית מפני מצב שחמאס ינסה לנצל את המצב הכלכלי הקשה במטרה להשתלט על שטחי הגדה המערבית.

בעקבות יישום החוק, כבר חודשיים ש-30 אלף אנשי צבאי ומנגנוני הביטחון הפלסטינים מקבלים רק מחצית ממשכורתם. "אנחנו חוששים שחמאס ינצלו את המצב הכלכלי המתדרדר של קצינים שלנו ושל אנשי המנגנונים (חצי משכורת) שלנו, ישלמו כסף - יקנו אותם", הביעו את חששם בכירי הרשות. "כך חמאס השתלטה על עזה בהפיכה ב-2007 - תשלום שוחד מתחת לשולחן", הוסיפו.

תגיות:הרשות הפלסטיניתמשה כחלוןחוק הקיזוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה