חדשות בארץ

ליצמן: לא פוסלים את החוק הצרפתי

סגן שר הבריאות אמר כי אם חוק החסינות לראש הממשלה יעלה להצבעה – מפלגתו תתמוך בו. במכתב ששלח הבוקר לראשי הקואליציה ביקש ליצמן מהם לתמוך בדרישות יהדות התורה לשיפור מערכת הבריאות

סגן השר היוצא, יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגן השר היוצא, יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות ויו"ר סיעת יהדות התורה, יעקב ליצמן, הצהיר היום (חמישי) כי "חוק הגיוס לא יעבור לפי החוק הנוכחי, ושרה"מ יפתור את הבעיות של הקואליציה".

על רקע דרישתו הבלתי-מתפשרת של ליברמן להעברת חוק גיוס חובה, בריאיון שהעניק לדקל-סגל בכאן ב', הודיע ליצמן כי מתכונתו הנוכחית של חוק הגיוס לא יעבור, ואם יזהה כי דרישותיו לא נענות, מפלגתו לא תצטרף לממשלת נתניהו. "בשביל זה יש ראש ממשלה, והוא יפתור את הבעיות", אמר ליצמן. "אני קיבלתי הוראות לאפשר קריאה ראשונה, ואמרתי גם אז - קריאה שלישית אני פורש".

בהתייחס לעבודות התשתיות שמבוצעות במהלך השבתות, אמר ליצמן: "השבת היא נושא חשוב, ואם הנושא הזה לא יהיה מסודר, אני לא אהיה בממשלה". כאשר נשאל על כך שבוצעו עבודות בגשר יהודית במהלך החודשים האחרונים, ללא שיהדות התורה נקטה הליכים חריפים נגד, הסביר סגן השר כי "במערכת הבחירות לא יכולנו לעשות כלום, אתה מדבר לקירות. בהחלט לא נעבור על זה על סדר היום".

במענה לשאלה האם יהדות התורה תתמוך בחוק הצרפתי, המונע חקירות של ראש ממשלה מכהן, אמר ליצמן כי הוא לא פוסל אפשרות זו. "אני לא ירדתי לסוף הצעת החוק", אמר. "בדרך כלל יהדות התורה, מה שהקואליציה מציעה אנחנו הולכים אתה. לא הכול מוצא חן בעינינו אבל אנחנו תומכים", הוסיף יו"ר יהדות התורה.

"אני היחיד שהכניס לדרישות במו"מ סעיפי בריאות"

לצד הדרישות הבלתי מתפשרות של יהדות התורה בנוגע לסוגיות דת-מדינה בנושאי השבת, גיור וגיוס חרדים, ניצבות להן דרישות לא פחות מתפשרות בנושאי הבריאות. "אני היחיד שהכניס בתוך ההסכם הקואליציוני סעיפי בריאות, גם בקדנציה הקודמת, וקיימתי"., הצהיר סגן שר הבריאות והוסיף: "לפני שנתיים 4,000-5,000 איש מתו מזיהומים בבתי חולים, הפחתנו את זה לחצי, הגדלנו את סל התרופות".

מוקדם יותר היום שלח סגן שר הבריאות מכתב לראשי הקואליציה, בו הוא מבקש מהם לעגן את צרכי מערכת הבריאות בהסכמים הקואליציוניים בממשלה הנבנית, בהם דרישותיה הידועות של יהדות התורה בנושא.

"לקראת דיוני המו”מ הקואליציוניים שיחלו בימים אלו להרכבת הממשלה בראשות בנימין נתניהו, אני פונה אליך בזאת לשתף פעולה יחדיו במטרה לקדם את צרכי הבריאות של אזרחי ישראל בממשלה הקרובה", פתח ליצמן את מכתבו. "מתוך היכרות קרובה עם צרכי מערכת הבריאות, גיבשנו תכנית מפורטת כדי לייעל ולשפר את מערכת הבריאות שעיקרה עדכון אוטומטי של תקציב הבריאות בהתאם לצרכים", הוסיף.

"בעיניי", כתב סגן השר, "הבריאות היא מעל הכל. היא חשובה לכולם ואין בה ימין ושמאל, היא חוצת מגזרים ואוכלוסיות. כולנו מחויבים לקידום הרפואה בישראל ולקידום בריאות אזרחי ישראל. אני רואה כעת הזדמנות היסטורית להוביל שינוי מהותי לחיזוק הרפואה הציבורית שלנו. שוחחתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולשמחתי גיליתי נכונות מצידו לפתור את המצוקות הקיימות במערכת הבריאות".

ליצמן חתם את מכתבו: "אבקשך בזאת להורות לצוות המשא ומתן הקואליציוני לקחת בחשבון את צרכי הבריאות של ישראל ולתמוך בדרישת יהדות התורה להכללת תכנית הבריאות שלנו בהסכם הקואליציוני כדי לתת מחויבות כוללנית של כל מפלגות הקואליציה הבאה, להגדרת משאבים ייעודיים למען מערכת הבריאות".

תגיות:משבר מערכת הבריאותיעקב ליצמןיהדות התורהחוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה