חדשות בארץ

קיבלתם הודעה על שום מסין שמוחזק כחמץ? היזהרו, זה שקר!

לא לקנות שום מסין? כעת מסתבר שההודעה שהופצה אתמול (ד') בקבוצות ווטסאפ רבות - הצליחה להבהיל לא מעט גולשים, אך התבררה כשקרית

אא

גם אתם קיבלתם? הודעה שהופצה אתמול (ד') בקבוצות ווטסאפ רבות - הצליחה להבהיל לא מעט גולשים, שכמעט נפלו בפח והאמינו לתוכנה. 

לשון ההודעה: *הודעה דחופה ביותר* לא לצרוך שום בשרוול רשת המיובא מסין, הוא חמץ גמור, הסינים משרים את ראשי השום בתוך חביות בירה למשל מס' ימים בכדי שיתייבש מהר ויהיו לו חיי מדף ארוכים כשהוא שומר על צבעו וריחו. *נא להפיץ בדחיפות בכל מקום* בד''ץ העדה החרדית הורו להסיר את השום מהמדפים.

ההודעה שהופצה לכאורה מטעם בד"ץ העדה החרדית, וכותרתה הייתה 'הודעה דחופה ביותר' - טענה כי יש להיזהר שלא לצרוך לפני החג שרוולי שום המיובאים מסין, היות והם נושאים בתוכם חמץ. הסינים, כך נטען בהודעה, משרים את ראשי השום בתוך חביות בירה למשך מספר ימים כדי שיתייבש מהר וכן כדי להאריך את חיי המדף שלו - מה שפוסל אותו עבורנו בפסח. 

אלא שכעת מתברר כי אין כל ממש בהודעה, וכי ככל הנראה מדובר בבדיה שלא קשורה לבד"ץ העדה החרדית בשום צורה ואופן. 

הרב יוסף זריצקי, מבית ההוראה המרכזי שעל יד מכון ירושלים לדיינות השיב באותו עניין כי אין כל חשש בשום זה, להוציא קהילות מסוימות (כמו חסידות חב"ד למשל) שנוהגות שלא לאכול שום כלל בפסח. 

תגיות:שוםווטסאפסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה