חדשות בארץ

דיווח: ישראל הצליחה לעקוף את מערכות ה-300-S

מערכת ההגנה האווירית שהעבירה רוסיה לסוריה, כה הרתיעו את העולם המערבי ובראשן את הממשל האמריקני. כעת נראה כי הפחד לא היה ה'כצעקתה' וכי הם ניתנות לריסון באמצעים יותר חכמים

300-S (צילום: שאטרסטוק)300-S (צילום: שאטרסטוק)
אא

על פי דיווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", ישראל הצליחה לעקוף את מערכת ההגנה האווירית 300-S באמצעות טילים חדשניים שפותחו על ידי התעשייה האווירית של ישראל.

בדיווח, שמסתמך על כלי תקשורת עצמאי בשם "Round Taghvaee", נטען כי רק בתקיפה האחרונה שהתרחשה בסוף השבוע בחמה שבסוריה ואשר מיוחסת לישראל, מפציצי ה-16-F ישראליים עשו שימוש בטיל "Rampage", כדי לנטרל את מערכת ההגנה האווירית שהיוותה איום ממשי על המטוסים.

 ,"Rampage"הינו טיל ישראלי שרק ביולי האחרון נחשף בידי התעשייה האווירית, והוא מוגדר כטיל תקיפה אוויר-קרקע מדויק, על קולי וארוך טווח, המיועד להתמודדות עם מטרות איכות בתוך סביבה מוגנת היטב. "הטיל המדויק פותח כמענה לצורך מבצעי מובהק של שדה הקרב העתידי כ"נשק מנגד" - חימוש שמוטל מטווח רחוק, מחוץ לאזור המוגן בטילי נ"מ (אזור מוגן טילים). הוא מצויד בראש קרבי, מנוע רקטי וחליפת ניווט מתקדמת המאפשרים את ביצוע משימת התקיפה של יעדים איכותיים ומוגנים היטב בדיוק מרבי, אמרו בתעשייה האווירית.

בתעשייה האווירית הדגישו אז כי הטיל החדשני הינו בעל יכולת חדירה מיטבית כנגד מערכות הגנה, נוסף ליכולות דיוק פגיעה ברמה נקודתית תוך מזעור מקסימלי של נזקים לסביבה. "המטרות האופייניות ליכולותיו של הטיל החדש הן מרכזי קשר ושליטה, בסיסי חיל אוויר, מרכזי תחזוקה, תשתיות ומטרות שטח ערכיות - גם כאלה אשר מוגנות היטב על ידי מערכות נ"מ". על פי המהנדסים, הטיל יכול להיות משוגר ממגוון רב של מטוסים של חיל האוויר הישראלי.

כזכור, בתקיפה שמיוחסת לישראל, ולא זכתה להתייחסות רשמית מצידה, הופצץ מתקן צבאי באזור חמה שבמערב סוריה. על פי דיווחים סורים, כנגד המטוסים הופעלה מערכת 300-S אך הם לא הצליחו לנטרל את הטילים או את המטוסים. עם זאת, לפי סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה "סאנ"א", המערכת הצליחה "לטפל" בכמה מהטילים. על פי הדיווח ב-Round Taghvae, "בשל הסכנה של S-300 נאלץ חיל האוויר הישראלי להשתמש בטילים החדשים, ועשה זאת בהצלחה".

בתוך כך, היום נחשף כי הרוסים מתרגלים פריסה של מערכת טילי קרקע-קרקע בסוריה. על פי תצלומי הלווין, שצולמו על ידי חברת (ImageSat International (ISI, הצבא הרוסי תרגל פריסת מערכת טילים מסוג "איסקנדר" בבסיס הטיסה הרוסי "חמיימים" השוכן ליד לטקיה שבסוריה.

בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי בידי טילים סורים שנורו לעבר מטוסים ישראלים שהפציצו באותה שעה, החליטה רוסיה להעביר באופן סופי את סוללות S-300 לסוריה. לפי שעה, נראה כי סוללות אלה אינם מועילים לרוסים או לסורים, וכי עדיין שומרת ישראל על עליונותה האווירית באזור.

תגיות:רוסיהחיל האווירסוריהS-300

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה