חדשות בארץ

יפרוש? גבאי הודיע על הקדמת הפריימריז במפלגת העבודה

על רקע המכה הקשה שספגה מפלגת העבודה ועל רקע הקריאות להדחתו, היו"ר גבאי הודיע על הקדמת הפריימריז. גבאי עשוי שלא לשוב ולהתמודד על ההנהגה

בכירי מפלגת העבודה עם היוודע תוצאות האמת (צילום: פלאש 90)בכירי מפלגת העבודה עם היוודע תוצאות האמת (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הודיע אחר הצהריים (רביעי) כי החליט להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, והם צפויים להתקיים בעוד כחצי שנה. על רקע כישלונו בבחירות, צפוי כי גבאי יודיע שלא יתמודד שוב.

הודעתו של גבאי מגיעה על רקע הכישלון השפל האלקטורלי של המפלגה שבעקבותיו נשמעו קריאות  לעברו של גבאי להתפטר מתפקידו כיושב ראש.

חרף מפלתה הגדולה של מפלגת השלטון לשעבר, טרם ברור האם ומתי מתכנן גבאי להתפטר מתפקידו, עם זאת מוקדם יותר דווח ב'חברת החדשות' כי היו"ר גבאי שוקל לפרוש מתפקידו ולמנות במקומו יו"ר זמני. בכינוס ועידת המפלגה שתתקיים היום, יאפשר לחברי הציר להחליט על הקדמת הפריימריז או, במקביל, להדיח את גבאי ולמנות במקומו יושב ראש זמני. אם מינוי יו"ר זמני יצא לפועל, הרי שהוא יכהן כ-14 חודשים מעת הבחירות לכנסת, עד לפריימריז חדשים - כפי שקובעת חוקת המפלגה. עוד נקבע בחוקה כי היו"ר הזמני לא יועל להתמודד בבחירות המקדימות, עובדה שככל הנראה תעמוד לרועץ לחברי הכנסת שלא ימהרו לקחת את מושכות ההנהגה.

כזכור, הראשון שיצא לגנות בחריפות את גבאי, היה איתן כבל, שעם היוודע דבר ההפסד הצורב, מיהר לפרסם הודעה, בה נאמר: "גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו, הכישלון רשום אך ורק על שמו. אין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה וצריך להתפטר עוד הערב". בנוסף לכבל, גם מזכ"ל המפלגה ומקום 11 ברשימה, ערן חרמוני, נפגש עם יו"ר המפלגה, אבי גבאי, ודרש ממנו "לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקידו כיו"ר".

יומיים לאחר הבחירות, בה ספגו מכה היסטורית כשהם נחתכו מ-24 מנדטים ל-6 בלבד, גבאי הבהיר שבכוונתו להישבע כחבר בכנסת ה-21, ובמקביל הודיע כי יקיים התייעצויות עם חברי המפלגה לגבי הקדמת הפריימריז. "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", כתב גבאי.

"אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב-30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

מי שעשוי להיות המועמד המוביל לתפקיד, עמיר פרץ, טרם החליט האם הוא מעוניין בכלל בתפקיד. בנוסף, ח"כ שלי יחימוביץ כבר הבהירה בעבר שהיא כלל לא מעוניינת לעמוד שוב בראשות המפלגה.

תגיות:מפלגת העבודהאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה