חדשות בארץ

דיווח: מבנה הקבע של שגרירות ארצות הברית ייבנה בשכונת בקעה בירושלים

עיריית ירושלים התבקשה על ידי נציגים מטעם ממשל טראמפ לאשר את תחילת העבודות ב"מתחם אלנבי", על מנת להכשירו לבניית השגרירות האמריקנית

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשל האמריקני פתח בהליכים לבניית מבנה הקבע של שגרירות ארצות הברית בירושלים. כך חשף אמש (שלישי) ירון אברהם בחדשות 12.

על פי הדיווח, השגרירות האמריקנית אמורה להיבנות ב"מתחם אלנבי" בשכונת בקעה בעיר – שטח אותו חוכרים האמריקנים מאז שנות ה- 80 תמורת תשלום סמלי. לאחרונה קיבלה עיריית ירושלים פנייה רשמית מארצות הברית, הכוללת בקשה לאשר את תחילת העבודות במקום לצורך הכשרתו לבניית השגרירות. בנוסף, העירייה מתבקשת להגדיל את המתחם באמצעות צירופם של שטחים סמוכים. האמריקנים מתכוונים להתחיל את הבנייה במקום רק בקדנציה הנשיאותית הבאה, אך ככל הנראה הנשיא דונלד טראמפ מעוניין להציג את החלטתו להעביר את השגרירות למבנה קבע כצעד פרו-ישראלי נוסף, שיסייע לו במסע הבחירות שלו לכהונת נשיאות שנייה. ייתכן כי לשם כך הוא יגיע לירושלים כדי להניח את אבן הפינה לשגרירות המיועדת.

אופציה נוספת שנבחנת על ידי הממשל היא להקים בסמוך לשגרירות מתחם מגורים דיפלומטי, שישמש את הנציגים הרבים שיעבדו בה. בתגובה לפרסום מסרו בשגרירות האמריקנית כי "מספר אופציות נבחנות, אבל שום החלטה לא התקבלה עדיין".

כזכור, השגרירות האמריקנית הועברה מתל אביב לירושלים בטקס שנערך ב- 14 במאי 2018 בנוכחותם של איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, ובעלה ג'ארד קושנר המשמש כיועצו של הנשיא. השגרירות מוקמה בבניין בשכונת ארנונה, בו שכנה עד אז הקונסוליה האמריקנית. העברת השגרירות התבצעה בעקבות ההחלטה שקיבל טראמפ בדצמבר 2017 להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעתיק אליה את השגרירות האמריקנית.

בחודש נובמבר האחרון חתם ראש עיריית ירושלים דאז, ניר ברקת, על היתר בנייה שנועד לאפשר את הרחבתה של השגרירות הזמנית. תוספת הבנייה משתרעת על שטח של כ- 750 מ"ר. הבנייה החדשה במתחם השגרירות אמורה להסתיים במהלך חודשי הקיץ, והיא תאפשר להגדיל את מספר העובדים במקום. נכון לעכשיו, רובו של צוות השגרירות האמריקני ממשיך עדיין לעבוד בתל אביב, במתחם הישן והמרווח יותר בו שכנה בעבר שגרירות ארצות הברית והמשמש כעת כקונסוליה.

תגיות:דונלד טראמפירושליםשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה