חדשות בארץ

הימין החדש: גילינו זיופי בחירות חמורים, ממשיכים בבדיקה

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה עדכון על תוצאות הבחירות, ממנו עלה כי גם בתום בדיקות חוזרות הימין החדש לא עבר את אחוז החסימה. במפלגה הגיבו בביקורת על מנכ"לית הוועדה: "החיפזון גבר על ההיצמדות לעובדות"

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במפלגת הימין החדש הגיבו בצהריים (שלישי) בחריפות על העדכון שמסרה ועדת הבחירות המרכזית, לפיו גם לאחר בדיקות חוזרות שבוצעו על ידה בעשרות קלפיות, המפלגה לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.

"בניגוד להודעתה הנחפזת של מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו״ד אורלי עדס, בבדיקה שביצענו יחד עם הוועדה נמצאו ממצאים חמורים וחד-משמעיים לזיופי בחירות חמורים", נאמר בהודעה שנמסרה על ידי הימין החדש.

"לצערנו, ביקשנו ממנכ"לית הוועדה להמתין עם ההודעה לתקשורת עד לתום הבירור, אך החיפזון להוציא גבר על ההיצמדות לעובדות. נציין שעד כה, הוועדה התנהלה דווקא בצורה ראויה תוך שיתוף פעולה, כך ששינוי הכיוון הפתאומי מעורר תמיהה".

מתנדבים רבים מטעם הימין החדש עשו בימים האחרונים מאמצים רבים למצוא טעויות בספירת הקולות בקלפיות. בהודעת המפלגה נטען כי ב- 8% מכלל הקלפיות המדגמיות שהועברו על ידה לבדיקת הוועדה "נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי לבין מספר הקולות בפועל, כולל מצבים בהם נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות. לכן איננו מבינים הודעתה זו".

בנוסף, טענו בימין החדש כי "ב- 10% נוספים מהקלפיות הנ"ל, עד לרגע זה לא קיבלנו העתק של פרוטוקול הקלפי, כך שאין לנו כל אפשרות לבצע את הבדיקה".

בימין החדש הבהירו כי הם "ממשיכים בבדיקה יסודית" כדי לגבש את החלטתם לגבי ההמשך: "נפרסמה ברגע שנשלים את הבדיקה. את ההחלטה נקבל על סמך כלל הנתונים והבדיקות".

על פי העדכון הרשמי שהוציאה מוקדם יותר ועדת הבחירות, הימין החדש קיבל 3.22% מכלל הקולות, וחסרו לו 1,454 קולות כדי להיכנס לכנסת. בהודעה שפורסמה מטעם דובר הוועדה נאמר כי צוותים רבים בדקו ביממה האחרונה פרוטוקולי הצבעה של עשרות קלפיות, וזאת לבקשתו של יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, שטען כי נגרעו מהם קולות שניתנו למפלגתו. "במניין הקולות שנספרו, בסיכומה של הבדיקה עלה כי בפרוטוקולים שהוועדה התבקשה לבדוק לא נמצאו כל פגמים מהותיים. זאת ועוד, בבדיקה עלה כי לימין החדש נרשמו שלושה קולות עודפים", נמסר בהודעה.

תגיות:בחירות 2019הימין החדשועדת הבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה