חדשות בארץ

עדכון מוועדת הבחירות: יהדות התורה עם 8 מנדטים, הליכוד ירד ל- 35

בתום הספירה החוזרת שביצעה ועדת הבחירות בעשרות קלפיות, מפלגת הימין החדש קיבלה 3.22% מכלל הקולות ותישאר מחוץ לכנסת. יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, ימסור מחר את תוצאות הבחירות לנשיא ריבלין

ספירת הקולות בבחירות לכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ספירת הקולות בבחירות לכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת של יהדות התורה חגגו בצהריים (שלישי) את העדכון שהתקבל מוקדם יותר מוועדת הבחירות המרכזית, לפיו בכנסת ה- 21 סיעתם תמנה 8 חברי כנסת.

על פי העדכון, המנדט הנוסף של יהדות התורה בא בזכות 72 קולות שנוספו לרשימה בבדיקות שביצעה ועדת הבחירות. מנדט זה בא על חשבון הליכוד, שירד ל- 35 מושבים. לליכוד היו חסרים 180 קולות בלבד כדי לקבל את המנדט ה- 36.

במספרי המנדטים של שאר המפלגות לא חל שינוי: כחול לבן קיבלה 35 מנדטים, ולמעשה תהיה המפלגה הגדולה בכנסת בעקבות המעבר הצפוי של אלי בן דהן מהליכוד לאיחוד מפלגות הימין. בדומה ליהדות התורה, ש"ס קיבלה 8 מנדטים. העבודה וחד"ש-תע"ל קיבלו 6 מנדטים, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין זכו ל- 5 מנדטים, ואילו מרצ, כולנו ורע"מ-בל"ד קיבלו כל אחת 4 מנדטים.

למרות המאמצים שעשו בימים האחרונים מתנדבים רבים מטעם הימין החדש למצוא טעויות בספירת הקולות בקלפיות, בתום הבדיקות שביצעה ועדת הבחירות לא חל שינוי מהותי מבחינת מפלגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד: הימין החדש קיבל 138,598 קולות, המהווים 3.22% מכלל הקולות – 1,454 קולות פחות מהנדרש כדי לעבור את אחוז החסימה, העומד על 3.25%. בהודעה שפורסמה מטעם דובר ועדת הבחירות נאמר כי "בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי הצבעה מכלל הקלפיות הארציות על פי בקשתו של השר בנט מרשימת הימין החדש, בטענה כי נגרעו מהם קולות, לא נמצאו כל פגמים מהותיים". על פי ההודעה, מהבדיקה דווקא עלה כי לימין החדש נרשמו 3 קולות עודפים.

העדכון מוועדת הבחירות מהווה את סיומה של סאגת ספירת הקולות בבחירות לכנסת, אם כי לימין החדש נותרה האפשרות להגיש לבית המשפט ערעור על התוצאות. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, ימסור מחר בשעה 13:30 את התוצאות הרשמיות של הבחירות לידיו של הנשיא ראובן ריבלין, בטקס רשמי שייערך בבית הנשיא. ריבלין צפוי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר שבסבב ההתייעצויות שערך הנשיא עם נציגי הסיעות השונות השיג נתניהו רוב של 65 ממליצים מקרב 120 חברי הכנסת, לעומת יו"ר כחול לבן בני גנץ שזכה להמלצתם של 45 חברי כנסת בלבד. מבית הנשיא נמסר כי מחר בשעה 19:00 יקבל ריבלין בלשכתו את המועמד עליו החליט להטיל את הרכבת הממשלה. כעבור כמחצית השעה יחתום הנשיא על כתב המינוי של המועמד להרכבת הממשלה וימסור אותו לידיו.

תגיות:הליכודיהדות התורהבחירות 2019הימין החדש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה