חדשות בארץ

שובר שתיקה: ליברמן הצהיר כי הוא ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה

אחרי שבכירים בליכוד ובקואליציה העתידית הביעו את חששם כי יו"ר ישראל ביתנו לא מעוניין להיכנס לקואליציה, יוצא ליברמן בהצהרה חד משמעית על כניסתו. ליברמן: לא מתחייב להיות ממלכתי

יו"ר ישראל ביתנו באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יו"ר ישראל ביתנו באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אביגדור ליברמן, מי שנחשב ללשון מאזניים בקואליציה הנרקמת של נתניהו, התיר את הספקות בנוגע לכוונותיו הפוליטיות והודיע הערב (שני) כי הוא ימליץ על בנימין נתניהו כראש ממשלה בפני הנשיא.

יו"ר ישראל ביתנו, ששב היום מווינה, טען כי 5 המנדטים הבודדים שקיבלה מפלגתו, הם לא פחות מ"ניצחון מזהיר כנגד כל הסיכויים". הוא הוסיף כי כל הסקרים שניבאו לה התרסקות מוחלטת, היו "פייק סקרים". לדבריו, "חודש שלם מפיצים סקרים וכולם נגד מפלגה אחת - ישראל ביתנו".

בהתייחס לגוש הימין שהוביל בפער משמעותי על גוש השמאל, אמר ליברמן כי "הבוחר אמר את דברו. התוצאות ברורות. הימין ניצח". ליברמן אף הוסיף כי "הוא לא מרוצה" ש"הפלג החרד"לי בתוך הימין גדל ל-21-22 מנדטים". עם זאת הוא הוסיף כי הוא "לוקח זאת בחשבון. הייתה הכרעה של הבוחר - אנחנו נפעל בהתאם להכרעת העם",

בהמשך נאומו, ליברמן הכריז: "אצל הנשיא נמליץ על נתניהו. קראתי הרבה מאמרים שמטיפים לנו מוסר, לגבי אחדות צריך להיות ברור: אחדות צריך להקים סביב נושא מסוים, אם זה איום ביטחוני, (או) משבר כלכלי. להקים ממשלת אחדות זאת תהיה ממשלת שיתוק. אנחנו לא רוצים ממשלת שיתוק... אין שום סיבה לממשלת אחדות כזאת".

"אני רוצה לחזור על מה שאמרנו", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "אנחנו יכולים להיות רק חלק ממשלת ימין. במעשים ולא בדיבורים... אנחנו לא יכולים להיות חלק ממשלת גנץ". הוא הוסיף: "גם בנושא דת ומדינה - אנחנו מפלגה שמכבדת את הערכים היהודיים. אנחנו נגד כפייה דתית. מה שעשו מפלגות חרדיות כל יום זה קל מאוד, להסית נגד ישראל ביתנו ולהגיד שהם נגד יהדות, נגד התורה, נגד ההלכה - שום דבר לא נכון", טען ליברמן.

במהלך נאומו, שנישא בטקס הרמת כוסית לכבוד חג הפסח, הלץ ליברמן כי "לעולם לא קיבלתי כל כך הרבה עצות או בקשות כמו הערב", לדבריו, "בדרך לכאן התקשרו העיתונאים ואמרו 'תהיה ממלכתי'. אמרו אל תשכח להזכיר את כולם. הכנסתי לכם ראשי פרקים תעבור על כולם". עם זאת, אמר, "אני לא מתחייב להיות ממלכתי".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה