חדשות בארץ

גפני על דרישות ליברמן: "אם הוא מתעקש על זה, לא תקום קואליציה"

המפלגות החלו במסע התייעצויות עם הנשיא ומסרו את המלצתן לראשות הממשלה. במקביל, נחשפו דרישותיהן הקואליציוניות מראש הממשלה. ליצמן עדכן כי נוסף מנדט ליהדות התורה - על חשבון הליכוד

גפני (צילום: פלאש 90)גפני (צילום: פלאש 90)
אא

בזמן שנציגי הסיעות הפוליטיות העבירו הבוקר (שני) את המלצתן לראשות הממשלה, עוד מתגוששים המפלגות ביניהן על שלל דרישותיהן לכניסה לקואליציה.

יהדות התורה הייתה המפלגה השלישית בתור שהגיעה למשכן הנשיא, אחרי הליכוד וכחול לבן. יו"ר המפלגה, שר הבריאות יעקב ליצמן, עדכן בישיבה כי מהספירה החוזרת בוועדת הבחירות, חזר אליהם המנדט השמיני, שהגיע על חשבון הליכוד.

מבין הדרישות הקואליציניות שהוצבו בפני נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניצבת לה יהדות התורה עם דרישותיה הידועות בתחום הגיוס והשבת, כשאליהן נוספו הדרישות בתחום החינוך והבריאות. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, קיבל את הביקורת שנמתחה על מצבה החמור של מערכת הבריאות הישראלית ומשכך הוא הציב את דרישתו הקואליציונית לעדכון תקציב הבריאות.

במקביל, יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני הוסיף גם הוא את דרישותיו בתחום החינוך. בריאיון שהעניק היום ל'יתד נאמן', אמר כי היא דורש טיפול "מעמיק ויסודי" וכי המשימה שלהם היא לבטל את המחוז החרדי. " הדבר הזה הוקם בחטא, הוא מיותר ורק מזיק". לדבריו, המטרה היא "לצמצם את התערבות משרד החינוך בחינוך החרדי".

במקביל, נחשפו גם דרישותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לפיהן יחוקק חוק גיוס כהצעת משרד הביטחון ללא שתכובד אף דרישה של המפלגות החרדיות.

בתגובה לכך, אמר יו"ר דגל התורה כי "לא נקבל בשום פנים ואופן את מה שליברמן רוצה. לא נתפשר על כך ולא נהיה מוכנים לשמוע מאומה. אם הוא מתעקש על זה לא תקום קואליציה". יש לציין כי על רקע דרישות ליברמן, ניכר חשש רב במפלגת השלטון כי שר הביטחון לשעבר לא יסכים להיכנס לקואליציה עם השבעת הממשלה, וזאת בשל חוסר ההסכמות עם המפלגות החרדיות.

בנוסף, ח"כ גפני פירט את העקרונות היסודיים עליהן תעמוד בתוקף מפלגת דגל התורה. גפני הדגיש כי הוא בעד חוק הדיחוי, ואמר כי "בעוד פחות משלושה חודשים תפוג הארכה הנוספת שהעניק בג"ץ ושוב ייווצר מצב בו לא יהיה מעמד מסודר לבני הישיבות". הוא חזר על דבריו כי "יש להעביר חוק מסודר באופן מידי, אשר יאפשר לכל אחד שלומד תורה להמשיך ללמוד" מבלי שאיש יוכל להפריע לו בכך". בהתייחס לסוגית השבת במרחב הציבורי, גפני הדגיש כי "יש דברים רבים שצריך לפתור, ניסיונות בלתי פוסקים לחלל את קדושת השבת".

לדברי גפני, גם במפלגת הבית היהודי "מבינים שנושאים שהוזנחו בעבר יטופלו הפעם". לדבריו, "לא נתחיל לגמגם ולהתפשר. לא יבוא מישהו עם חמישה מנדטים ויציב דרישות מול שלוש מפלגות הגדולות ממנו בהרבה. יש עמדה משותפת ליהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין. לא יעמידו אותנו עם הגב לקיר, אנחנו נמצאים כאן כדי לפעול". הוא הוסיף כי הוא קיים שיחות עם כל המפלגות הדתיות, בראשן הרב עם רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', וכי התקבלה הסכמה על כך שעל העקרונות האמורים לא תתקבל פשרה.

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה