חדשות בארץ

גנץ: "בטוח שאני אהיה ראש ממשלה"

מאז ההפסד הצורב בבחירות, בני גנץ עושה חשבון נפש אבל לא מוכן להודות כי הכרזת הניצחון שלו הייתה מוקדמת: "זה לא היה פזיז – עליתי בחצות, לא ב-22:01"

בני גנץ (צילום: פלאש 90)בני גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

בריאיון שפורסם אתמול (ראשון) ב'חברת החדשות', המועמד לראשות הממשלה מטעם מפלגת כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, משוכנע כי הוא יכהן כראש ממשלה.

"בטח שאני אהיה ראש ממשלה. 100%", אמר גנץ והדגיש את ההישג הגדול של מפלגתו: "נתניהו הביא 36 מנדטים אחרי כל שנותיו, כשהוא שוחט פוליטית את המחנה שלו – ואני, שמגיע מבחוץ, לא מבין בפוליטיקה, מצליח לחבר ולרדת לרחוב כשתוך כדי זורקים את כל מה שזורקים ויורדים למקומות הכי בלתי אפשריים, ובכל זאת קם בבוקר ל-35 מנדטים", אמר גנץ והוסיף כי הוא "לא מציע לזלזל בזה".

חרף הערכתו לקמפיין שניהל, יו"ר כחול לבן הודה שנעשו טעויות, עם זאת הוא מבהיר כי הן היו קטנות. "ריאיון כזה או אחר, גם בנאום בליל הבחירות הייתי מוריד שני טקטים", אמר. בהתייחס לנאום הניצחון המביך, טען גנץ כי "הסקרים והמדגמים אמרו את מה שאמרו, רצינו לשדר תודעת ניצחון ולומר תודה לפעילים. זה לא היה פזיז – עליתי בחצות, לא ב-22:01. אבל בהסתכלות אחורה, היה עדיף להוריד שני טקטים".

בריאיון, לא הסתיר יו"ר האופוזיציה לעתיד, את חיבתו לראש הממשלה ולניסיון הרב שנצבר. "הוא יודע לנהל קמפיינים בצורה טובה, והייתי שמח ללמוד ממנו", הודה. "לרדת למקומות שהוא ירד אליהם – בשום פנים ואופן. הוא, כראש ממשלה, לא יכול לעבוד בשיטה של קודם לבצע ואחר כך לעשות בקרת נזקים".

עם זאת, גנץ מדגיש שהוא לא יישב בממשלת נתניהו החמישית. "איך שאני תופס את זה, נתניהו הולך להקים קואליציה שתעסוק במיבצור המשפטי שלו, ובסופו של דבר תתרחק מהחוק והדמוקרטיה בישראל – ותפקידנו הוא להעצים את החוק והדמוקרטיה לטובת כל אזרחי המדינה, ולכן ישיבה עם נתניהו אינה על הפרק", הבהיר.

לדברי גנץ, לאורך הקמפיין, הופתע לטובה – וגם לרעה. "הקלות בה שקרים עפים לאוויר זה בלתי נתפס", אמר. "לאורך כל הדרך קופץ שקר אחר, סילוף אחר, בשמו של השלטון. הדבר השני שהפתיע אותי – לטובה – הוא האימפקט של ההישג. הדהים אותי כמה אנשים רוצים משהו אחר. והכי יפה זה להסתובב בארץ ולפגוש את האנשים – אלה שאוהבים אותי, שזה קל, אבל גם אלה שפחות, שרובם באים בכבוד, בהערכה. אני הולך לשרת את כל החברה בישראל, אלה שהצביעו לי ולא".

גנץ נטה לשייך רבות מטעיותיו לחוסר ניסיונו הפוליטי. "שום דבר לא מונח בכיס, יש לפני עוד עבודה רבה. אני בא לשרת את החברה הישראלית, בגלל זה נתנו בי אמון", אמר. "עם כל הכבוד, 70 יום זו תחילת הדרך. אני בשבוע הראשון מתוך 520 שבועות שלפניי. אני משרת את מדינת ישראל, את החברה, את העם – לאן שזה לא ייקח אותי".

תגיות:בני גנץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה