חדשות בארץ

נתניהו: "ממשיכים לפעול בחזית הצפון"

בניגוד לשתיקה הרועמת בצד הישראלי, עת הגיעו הדיווחים על מתקפה ישראלית בסוריה, ראש הממשלה משגר רמזים עבים כי צה"ל היה מעורב בתקיפה

ראש הממשלה בנאומו, הערב (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ראש הממשלה בנאומו, הערב (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

על רקע העמימות שהסתמנה אתמול כשישראל סירבה להתייחס לדיווחים על מתקפה ישראלית בסוריה בסוף השבוע, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רימז הערב (ראשון) כי ישראל הייתה מעורבת בתקיפה.

"כשביטחון ישראל מוטל על הכף, אנו פועלים במלוא עוצמתנו. מי שמסכן אותנו שם עצמו בסכנה גדולה פי כמה. אנו ממשיכים לפעול בכל החזיתות, כולל בחזית הצפון", אמר ראש הממשלה בנאום מול משפחות חללי ישראל בבנייני האומה בירושלים.

"רק אם נעמוד כחומה בצורה מול חורשי רעתנו, תוך נכונות לפעול בעת הצורך בסיכון עצמי, נבטיח בעזרת ה' את נצח ישראל. אנו נחושים להגן על ארצנו - גם מול המרים והגדולים באויבינו, שחרתו על דגלם את השמדתנו. איננו נרתעים ממאבק, ביודענו שאנו נלחמים נגד מבקשי נפשנו. רוחנו חזקה, כוחנו איתן", הוסיף נתניהו.

"איננו נחפזים אלי קרב, מי כמונו יודעים שמחיר המלחמה הוא נורא", הדגיש ראש הממשלה ושר הביטחון. עם זאת הוסיף,  "אבל בל יטעה בנו איש. איננו מוכנים לתת למישהו לבסס עוצמה ולסכן את מדינת ישראל. העוצמה היא הערובה לקיומנו, והיא התנאי החיוני והיסודי להשגת שלום עם שכנינו".

כזכור, חיל האוויר הישראלי תקף בליל שבת מספר מטרות צבאיות במחוז חמה שבצפון-מערב סוריה. על פי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, סאנ"א, חלק מהטילים של חיל האוויר יורטו בידי מערכת ההגנה האווירית מעל העיר מסיאף, הסמוכה לחמה.

עוד נטען בסאנ"א כי התקיפה הובילה לפציעתם של 6 חיילים סוריים. עם זאת, האופוזיציה הסורית והארגון הסורי לזכויות אדם דיווחו כי הפצצות חיל האוויר הובילו להשמדתם של שלוש מטרות, וכן לפציעתם של 17 לוחמים מצבא סוריה. בארגון הסורי הוסיפו כי ישנם הרוגים מהתקיפה, בהם לוחמים איראנים וחיילי מיליציות איראניות, אולם מספרם לא צויין.

העיירה מסיאף שבמחוז חאמה מהווה יעד להפצצות ישראליות רבות במשך השנתיים האחרונות, כשחלקן אף זוכות לאישור רשמי של בכירים ישראליים. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, במקום פועל "המרכז הסורי למחקרים מדעיים" ושם עוסק משטר אסד בקידום פרויקטים הטילים המדויקים – בשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה. לפי האופוזיציה הסורית, בהפצצה הנוכחית השמיד חיל האוויר אף מתקנים סמוכים של ארגון הטרור חיזבאללה.

תגיות:סוריהטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה