חדשות בארץ

מנדלבליט על הטענות לתפירת תיקים: "טענות רעות ומזיקות"

בעקבות ההתבטאות השנויה במחלוקת של שני פרשנים בכירים, יוצא היועמ"ש בהודעת גינוי חריפה. "לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה", תקף

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הדף היום (ראשון) את הטענות כי מערכות אכיפת החוק נוהגות 'לתפור תיקים' לפוליטיקאים שלא מיישרים איתן קו.

"הפרסומים כאילו שיקולים לא מקצועיים משפיעים על עבודתנו בהקשר למינויים כאלה ואחרים - חסרי כל ביסוס, רעים ומזיקים", אמר מנדלבליט.

בנאומו, שהתקיים באירוע מורשת של הסנגוריה הצבאית, טען מנדלבליט כי "העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה". לדבריו, "זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק".

"העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית – בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט", אמר מנדלבליט כשהוא מדגיש כי הוא "מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס", וכי "הם רעים ומזיקים. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה".

כזכור, הצהרתו של מנדלבליט הגיעה בעקבות דבריו של פרשן 'חברת החדשות', גיא פלג, שאמר שלשום כי "אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה, שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי וכנראה בעליון בערעור, ייתן את התיק ליריב לוין", אמר והוסיף כי "זה משול לכך שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים. אני לא מאמין שראש הממשלה שמחזיק את הקלפים ייתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לבית המשפט".

גם עמיתו לערוץ, אמנון אברמוביץ', הצטרף לדבריו: ''אני מסכים עם גיא פלג לחלוטין. יריב לוין מגדף את מערכת המשפט", אמר אברמוביץ', לא לפני שהוסיף: אני אגיד בצחוק, יריב לוין שר משפטים זה עוד שנת מאסר לנתניהו".

גם חיים רמון, שר המשפטים לשעבר, הוסיף היום כי "היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט אמר ב-2015,  כשהיה מזכיר הממשלה, שהפרקליטות בראשות היועץ המשפטי לממשלה תופרת לו תיק על רקע פרשת הרפז. זו עדות של היועץ המשפטי לממשלה כיום".

לוין אף טען כי "מאיימים על יריב לוין לא מהיום שאם יעז להתקרב לתיק המשפטים מיד יוציאו עליו את עדות השקר לכאורה שמסר בתיק 2000. למה זה חשוב? כי יש אנשים לא מעטים שסבורים שאלו שרצו לעשות רפורמות גדולות במערכת אכיפת החוק מצאו את עצמם מחוץ למערכת בכל מיני דרכים וטענות. דיברת על דני פרידמן, על פי עדותו ועל פי ידיעתי ניסו פעמיים לתפור לו תיק".

תגיות:אביחי מנדלבליטתיקי נתניהומערכת המשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה