חדשות בארץ

קהלני מגבה את החלטת צה"ל לביטול הטנקיסטיות: "שהאימהות של העתיד יחזרו ללא גפיים?"

החייל המעוטר ביותר בצה"ל, אביגדור קהלני, משבח את החלטת צה"ל שלא לשלב נשים כטנקיסטיות בצבא. קהלני: "לא חושב שהגענו למצב שאנו צריכים לשלוח אל מעבר לקווי האויב לוחמות"

תא"ל במיל’, אביגדור קהלני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)תא"ל במיל’, אביגדור קהלני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הבוקר (ראשון) דיווח צה"ל כי חרף הפיילוט המוצלח, זרוע היבשה החליטה שלא לשבץ נשים כטנקיסטיות בחיל השריון.

על רקע המחאה הגוברת, יצא היום החייל המעוטר ביותר בצה"ל, תא"ל (במיל.) אביגדור קהלני, וגיבה את ההחלטה. "לא הופתעתי מההחלטה", הכריז קהלני בפתח דבריו. 

"אני חשבתי שזה יקרה כל הזמן", הצהיר קהלני בריאיון ל-ynet. "היו כאלו שהיו כנראה צריכים זמן להפנים ולהבין שאני צודק", אמר. "אני רוצה להבהיר שאני בעד נשים ואני חושב שהיכולות שלהן גבוהות משל גברים. אבל בצד הטכני והמכני יש להן מגבלות של משקל שהן לא יכולות להרים, ואני מדבר כאחד שחזר מכל שדה קרב אפשרי. לא חושב שהגענו למצב שאנו צריכים לשלוח אל מעבר לקווי האויב לוחמות".

לקהלני חשוב להבהיר כי ישנו הבדל מהותי מתפקידי לוחמה לתפקידי בט"ש (ביטחון שוטף). "הייתי זה שהעביר את כל קורסי הקצינות לבה"ד 1 אפילו שכל הצבא התנגד", אמר. "אני מבדיל בין דרג בט"ש - ביטחון שוטף לבין דרג מסתער, כמו גולני, גבעתי, צנחנים, היחידות הלוחמות והשריון. כמות ההרוגים, הפצועים ובעלי הפוסט-טראומה שחוזרים משם היא גדולה הרבה יותר ואין בכלל מה להשוות".

 קהלני אף הטיח ביקורת נוקבת בהחלטה הקודמת שהביאה לקידום תכנית השיבוץ, שכאמור, נפסקה היום. "האם אנו רוצים שהאימהות של העתיד יחזרו ללא גפיים, ללא ידיים ועם פוסט טראומה כמו שלוחמים שלי חזרו מהלחימה? אני חושב שהנשים עושות עבודה נפלאה בביטחון השוטף", הסביר.

כזכור, בהודעת דובר צה"ל, הבוקר , הוסבר כי ההחלטה נבעה משיקולי "כוח אדם". לפי נוסח ההודעה: "במהלך שנה וארבעה חודשים התקיימה התנסות שמטרתה לבחון האם צוות של נשים יכול להפעיל טנק באופן מבצעי המתאים לאתגר ההגנה בגבולות. במהלך ההתנסות הוכשרו שלושה צוותי טנקים וארבע מט"קיות באופן מוצלח.

בהערכת המצב שבוצעה בזרוע היבשה עם חיל השריון עלה כי השלב הבא בהתנסות מחייב גדילה משמעותית בכוח האדם ותשתיות למימוש התהליך. לאור זאת הוחלט כי בעת הזו נכון לחזק את שילוב הלוחמות ביחידות הקיימות, ולא להקים יחידות לוחמות חדשות. הידע למימוש התהליך, באם יוחלט עליו, נרכש וקיים", הוסבר בדובר צה"ל.

קהלני התייחס לכך בריאיון ואף טען כי לא הפתיעה אותו שצה"ל חזר בו מהתכנית הניסיונית. לדבריו, "תמיד יעטפו את זה בצלופנים של זהב ויגישו את זה כאילו ההחלטה היא בשל ראייה כוללת ואין מספיק כוח אדם. האם ידעתם שיש 49% נשירה בקרב בנות לוחמות? שאסור להן להרים יותר מ-15 קילו והבגאז' של הטנק זה 25 קילו? אני לא רוצה שנשים יעברו את מה שאני עברתי, זה מתוך חמלה".

חרף דבריו, בשדולת הנשים עלו למתקפה נגד קהלני. "החלטת הצבא שלא לשלב נשים כלוחמות שריון למרות הפיילוט שהסתיים בהצלחה גדולה, מוכיחה כי השיקולים שמנחים את צה"ל בעניין זה אינם מקצועיים" טענו. לדבריהן, "הנימוק שנמסר מהצבא, שמתייחס לשיקולים כלכליים, כבר נפסל באמצע שנות התשעים בבג"ץ אליס מילר, שאותו הובלנו יחד עם האגודה לזכויות האזרח. צה"ל החליט להיכנע ללחצים שאינם רלוונטיים לתפקודו, במקום להתעסק בחיזוק הכוח הלוחם".

תגיות:אביגדור קהלניצה"לנשים בצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה