חדשות בארץ

לקראת המשא ומתן הקואליציוני: שרי הממשלה חגגו את הניצחון בבחירות

ישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות נערכה באווירה חגיגית – לקראת חג הפסח, ובעקבות התוצאות בקלפיות שקבעו רוב של 65 לגוש הימין-חרדים

נתניהו עם צו ההכרה האמריקני בריבונות ישראל על הגולן (צילום: Amit Shabi/POOL)נתניהו עם צו ההכרה האמריקני בריבונות ישראל על הגולן (צילום: Amit Shabi/POOL)
אא

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבה ראשונה מאז הבחירות לכנסת שנערכו ביום שלישי שעבר. השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, שמפלגת הימין החדש בראשותם לא עברה את אחוז החסימה, לא הגיעו לישיבה.

בפתח הישיבה הרימו השרים כוסית לרגל חג הפסח. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו הצטלמו, כשנתניהו מחזיק בידיו את צו ההכרה האמריקנית בריבונותה של ישראל ברמת הגולן, עליו חתם לפני כשלושה שבועות נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

בדברי הפתיחה שלו לתקשורת, סיכם נתניהו את הקדנציה החולפת: "אני מבקש לברך את חברי הממשלה על ארבע שנים מלאות עשייה ורבות הישגים. הישגים רבים מאוד. הדבר בא לידי ביטוי בהחלטה של הציבור לחדש לנו את המנדט כתוצאה מעשייה עצומה בכל התחומים שמיוצגים סביב השולחן הזה – בפעולה מאוד ברורה ומוצלחת של שרי הממשלה. אנחנו נמשיך לעשות זאת גם בממשלה הבאה, ובעזרת ה' נעשה וגם נצליח".

בכניסה לישיבת הממשלה, התייחס שר הפנים אריה דרעי לתוצאות הבחירות ולמגעים הצפויים להקמת ממשלה חדשה. "המשימה היא להקים את הממשלה במהירות האפשרית", אמר. "יש גוש של 65, וכפי שאמרנו במערכת הבחירות – נתניהו צריך להקים ממשלה ימנית-דתית, לפי הגוש שיש לו, לאלה שתמכו בו. אני מקווה שנעשה זאת בהקדם".

בתשובה לשאלה כיצד יוכלו החרדים לשבת בממשלה יחד עם ישראל ביתנו, על רקע המחלוקות בין הצדדים בנושאי דת ומדינה, ענה דרעי: "בסוף הכל מתכנס, תאמינו לי".

במהלך הראיון הקצר עבר במסדרון ראש הממשלה, בדרכו לאולם ישיבת הממשלה. הוא לא השיב לשאלה האם פניו לממשלת אחדות, והסתפק בטפיחה על שכמו של דרעי ובאמירה "צריך אריה חזק". 'תשובה' דומה נרשמה במהלך הצילומים של כלי התקשורת בתחילת הישיבה: לשאלתו של כתב כאן חדשות, מיכאל שמש, האם הוא מעוניין בממשלה אחדות, סימן נתניהו בתנועה מבטלת בידו.

תגיות:אריה דרעיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה