חדשות בארץ

דיווח: ישראל תקפה בסוריה

על פי מקורות סוריים, ישראל תקפה בליל שבת מספר מטרות צבאיות במערב סוריה. בחלק מהדיווחים נטען כי ישנם 17 פצועים, ואף מספר הרוגים איראניים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (שבת) מספר מטרות צבאיות במחוז חמה שבצפון-מערב סוריה – כך דווח הלילה בסוכנות הידיעות הרשמית של סוריה סאנ"א. בסוכנות הידיעות נטען כי חלק מהטילים של חיל האוויר יורטו בידי מערכת ההגנה האווירית מעל העיר מסיאף, הסמוכה לחמה.

על פי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית, התקיפה הובילה לפציעתם של 6 חיילים סוריים. עם זאת, האופוזיציה הסורית והארגון הסורי לזכויות אדם, דיווחו כי הפצצות חיל האוויר הובילו להשמדתם של שלוש מטרות, וכן לפציעתם של 17 לוחמים מצבא סוריה. בארגון הסורי הוסיפו כי ישנם הרוגים מהתקיפה, בהם לוחמים איראנים וחיילי מיליציות איראניות, אולם מספרם לא צויין.

הדיווחים הראשוניים על מתקפה ישראלית הגיעו בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר. בהמשך דווח בסאנ"א כי נפצעו שלושה חיילים בלבד, כשלאחר מכן מספר הפצועים השתנה וכן דובר גם על הרוגים. בדיווחים סוריים ולבנונים נאמר כי לפחות שני מטוסי קרב ישראליים השתתפו בהפצצה. בעדות ראייה של אזרחים נטען כי המטוסים חלפו מעל דרום לבנון והנמיכו טוס עד לגבול לבנון-סוריה. המטוסים שיגרו את הטילים בו-זמנית לעבר המטרות. הם הוסיפו כי בדרכם חזרה לישראל, הם טסו לאורך קו החוף הלבנוני. מאוחר יותר אף דווח כי הטילים הישראליים השמידו גם מחסני טילים במחוז חומס שסמוכים לגבול הלבנוני, ומשכך אותרו שרידי טילים גם בשטח לבנון.

כאמור, לפי סוכנות הידיעות הרשמית, כוחות מערך ההגנה האווירית של צבא אסד, הצליחו ליירט חלק מהטילים. "טילי האויב טופלו וחלקם יורטו לפני שהגיעו ליעדם", נטען. מעניים לציין כי המתקפה בוצעה בסמוך לאתר שבו הוצבה מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-300, אולם מסתמן כי בזמן אמת המערכת לא הופעלה.

כזכור, העיירה מסיאף שבמחוז חאמה מהווה יעד להפצצות ישראליות רבות במשך השנתיים האחרונות, כשחלקן אף זוכות לאישור רשמי של בכירים ישראליים. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, במקום פועל "המרכז הסורי למחקרים מדעיים" ושם עוסק משטר אסד בקידום פרויקטים הטילים המדויקים – בשיתוף פעולה עם משמרות המהפכה. לפי האופוזיציה הסורית, בהפצצה הנוכחית השמיד חיל האוויר אף מתקנים סמוכים של ארגון הטרור חיזבאללה.

תגיות:סוריהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה